SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski III/Język niemiecki III - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski III/Język niemiecki III
Kod przedmiotu 09.0-WE-EP-JO3
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Elektrotechnika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Jolanta Bąk
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B1+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych ? zarówno w języku mówionym jak i pisanym.

Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) niezbędnej dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej w trakcie bądź po ukończeniu studiów.

Wymagania wstępne

Język Angielski II - znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B1 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).

Zakres tematyczny

Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z elektrotechniką z takich dziedzin tematycznych jak:

                  ?     Urządzenia elektryczne

                  ?     Komputerowe wspomaganie projektowania

                  ?     Inteligentne przetworniki pomiarowe

                  ?     Przetwarzanie sygnałów z zastosowaniem procesorów sygnałowych

Metody kształcenia

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat): metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) ? warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen (minimum 60%) z kolokwiów przeprowadzonych 2 razy w semestrze, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) na temat związany z wybrana specjalizacją oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Literatura podstawowa

Eric H. Glendenning, J. McEwan, Oxford English for Electronics, Oxford University Press, 2007

Eric H. Glendenning, N. Glendenning, Oxford English for Electrical and Mechanical Engineering, Oxford University Press, 2014

Literatura uzupełniająca

1. Mark Ibbotson, Cambridge English for Engineering, Cambridge University Press, 2009.

2. A.Clare, J.J. Wilson, SpeakOut Intermediate, Pearson Education Limited, 2011.

3. Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English : vocabulary and grammar, Summertown Publishing,2008.

4. Mark Foley, Diane Hall, MyGrammarLab Intermediate, Pearson Education Limited, 2012.

5. R. Murphy, English Grammar in Use - Fourth Edition, Cambridge University Press, 2012.

6. Philip A.Laplante, Comprehensive Dictionary of Electrical Engineering, Taylor&Francis Group, 2005.

7. Słownik elektryczny polsko-angielski, angielsko-polski, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2007.

8. Słownik Informatyczny polsko-angielski, angielsko-polski, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne,2007.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Radosław Kłosiński, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 02-05-2017 12:47)