SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Projektowanie architektoniczne |
Kod przedmiotu | 02.2-WA-AWP-PRAR-Ć-S14_pNadGen7BECN |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Architektura wnętrz |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest zdobycie podstawowej wiedzy i opanowanie podstawowych umiejętności koniecznych do zrozumienia zasad obowiązujących w sztuce i projektowaniu. Celem kształcenia jest opanowanie umiejętności linearnego i syntetycznego zapisu informacji projektowych, na etapie opracowywania projektu, jak też podania końcowego. Poznanie zasad kompozycji przestrzennej wnętrza, takich jak: harmonia, kontrast, równowaga, akcenty, skala, różnorodność etc.
W wyniku realizacji ćwiczeń student powinien umieć: - rozpoznać poszczególne elementy architektoniczne budynku i jego wnętrza, naszkicować elementy wyposażenia wnętrz i detale architektoniczne, skorzystać z materiałów bibliograficznych (opracowań z dziedziny nauczanej, katalogów branżowych, zastosować normy, normatywy i warunki techniczne obowiązujące przy projektowaniu, opanować w stopni podstawowym umiejętności:
- projektowania rozwiązań architektonicznych budynku mieszkalnego,
− projektowania wyposażenia i aranżacji wnętrz mieszkalnych,
− projektowania rozwiązań architektonicznych wnętrza budynku użyteczności publicznej,
− projektowania rozwiązań architektonicznych wnętrza budynku usługowego,
− projektowania koncepcji zagospodarowania działki pod zabudowę jednorodzinną,
− projektowania koncepcji zagospodarowania terenu pod zabudowę wielorodzinną,
− projektowania elementów małej architektury.
Umiejętność analizy tematu, przeliczania skali i znajomość podstaowywch zasad rysunku technicznego.
Studenci poznają ogólne zasady kompozycji przestrzennej: harmonii, kontrastu, równowagi, wprowadzania akcentów, operowanie skalą i proporcjami etc. Uczą się formułowania idei i programów użytkowych w opracowywanych zadaniach projektowych ze szczególnym uwzględnieniem ich funkcji. Zapoznają się z możliwościami wprowadzenia zmian w przestrzeni wnętrza mieszkalnego lub usługowego. W procesie dydaktycznym uwzględniona jest problematyka dotycząca waloryzacji obszaru podlegającego opracowaniu oraz organizacji projektowanej przestrzeni.
Ćwiczenia polegają na realizacji indywidualnych projektów lub na pracy w grupach, połączone są z dyskusją problemową. Towarzyszą im wykłady i prezentacje dotyczące aspektów związanych z podstawami kompozycji, możliwościami konstrukcyjno-technologicznymi oraz z ograniczeniami wynikającymi z ergonomii człowieka. Przy rozwiązywaniu wstępnych zadań projektowych student wykonuje propozycje, zaznajamiany jest z literaturą branżową i uwarunkowaniami prawnymi w projektowaniu wnętrz
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na podstawie oceny wykonanych prac, jakości i oryginalności wykonania oraz sposobu podania projektu, wykonania ćwiczeń projektowych w określonym terminie, obecności na zajęciach, aktywności i zaangażowania oraz systematyczności w pracy.
Neufert K., Podręcznik Projektowania architektonicznego-budowlanego, ARKADY, Warszawa 1995.
Pile J., Historia Wnętrz, ARKADY, Warszawa 2006.
Dream apartments, TASCHEN / EVERGREEN, Köln 2005.
Hykś P., Gabornik M., Vrana O., „Schody"
Samujłło H. i J.: „Rysunek techniczny i odręczny w budownictwie"
Wendy W. Staebler: „Architectural Detailing in Residentiallnteńors"
Wojciechowski L., „Dokumentacja Budowlana 1, rysunek budowlany”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1985.
Working spaces, TASCHEN / EVERGREEN, Köln 2005.
Zmodyfikowane przez mgr Joanna Legierska-Dutczak (ostatnia modyfikacja: 28-04-2017 11:24)