SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Aplikacje dla urządzń mobilnych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Aplikacje dla urządzń mobilnych
Kod przedmiotu 11.9-WE-INFD-AUM
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Informatyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Jacek Tkacz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

  • zapoznanie studentów z technikami projektowania i implementacji aplikacji mobilnych,
  • ukształtowanie podstawowych umiejętności w zakresie projektowania i implementacji aplikacji mobilnych w jednej z popularnych technologii dostępnych na rynku.

Wymagania wstępne

Podstawy programowania.

Zakres tematyczny

Projektowanie aplikacji mobilnych dla urządzeń specyficznych (telefony, tablety ,okulary, zegarki, systemy samochodowe, telewizory).

Wprowadzenie do projektowania aplikacji mobilnych. Konfiguracja środowiska programistycznego.

Wykorzystanie emulatorów urządzeń mobilnych.

Interfejs użytkownika. Projektowanie oraz implementacja GUI aplikacji mobilnych.

Dostęp do danych. Bazy danych dla technologii mobilnych. Dostęp oraz synchronizacja z zewnętrznymi źródłami danych. 

Wymiana informacji między aplikacją mobilną a otoczeniem zewnętrznym. Odczyt informacji z sensorów wbudowanych w urządzenie. Sposoby komunikacji z wykorzystaniem technologii bezprzewodowych: WLAN, Bluetooth, NFC, IrDA. Usługi sieciowe. REST jako uniwersalny sposób komunikacji oraz JSON jako uniwersalny format wymiany danych.

Obsługa map i techniki lokalizacji z wykorzystaniem systemu GPS oraz sieci GSM.

 

 

Metody kształcenia

Laboratorium: ćwiczenia laboratoryjne

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Laboratorium: warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych, przewidzianych do realizacji w ramach programu laboratorium.

Literatura podstawowa

  1. Imieliński T.: Mobile Computing, Kluwer, 1996.
  2. Shekhar S., Chwala S.: Spatial database A Tour, Prentice Hall, 1983.
  3. Hołubowicz W., Płóciennik P.: GSM cyfrowy system telefonii komórkowej, EFP, 1995.
  4. Hołubowicz W., Płóciennik P.: Systemy łączności bezprzewodowej, PDN, 1997.
  5. C. Collins, M. Galpin, M. Kaeppler: Android w praktyce. Helion 2012.
  6. S. Hashimi, S. Komatineni, D. MacLean: Android 3. Tworzenie aplikacji. Helion 2012.
  7. N. Lecrenski, K. Watson, R. Fonseca-Ensor:Beginning Windows® Phone 7 Application Development. 2011
  8. H. Lee, E. Chuvyrov: Windows Phone 7. Tworzenie efektownych aplikacji. Helion 2011.

Literatura uzupełniająca

  1. Januszewski J.: System GPS i inne systemy satelitarne w nawigacji morskiej, WSM, 2004.
  2. Clark M.: Wireless Access Networks, Wiley, 2002.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Jacek Tkacz (ostatnia modyfikacja: 27-04-2017 19:53)