SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Fotografia |
Kod przedmiotu | 03.4-WA-EASPP-FOTO-Ć-S14_genRGG2L |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Pogłębienie świadomości dotyczącej rejestracji obrazu fotograficznego, techniki i technologii fotografii. Semestr IV - wprowadzenie podstawowych zagadnień z zakresu różnorodnych możliwości sytuujących fotografię w obszarze technik specjalnych (fotomontaż), działań eksperymentalnych oraz innych dyscyplin artystycznych.
Świadomość dotycząca kompozycji obrazu oraz relacji wynikających z przełożenia przestrzeni na płaszczyznę (zagadnienia z zakresu psychofizjologii widzenia). Umiejętności wynikające z zaliczenia semestru III.
Przykładowe zagadnienia z obszaru technik specjalnych (np. fotomontaż): kadr zarejestrowany - kadr wyobrażony. Elementy fotografii insenizacji i działań fotograficznych w przestrzeni.
Konsultacje indywidualne w odniesieniu do realizacji programu. Systematyczne zajęcia w grupie - przedstawianie wybranych tematów i zagadnień przy pomocy prezentacji wizualnych, wspólne realizacje niektórych ćwiczeń w salach laboratoryjnych Pracowni Fotografii, dyskusja w grupie w ramach przeglądów: śródsemestralnym i semestralnym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Uczestniczenie w zajęciach, realizacja tematów proponowanych do pracy indywidualnej; udział w przeglądach: śródsemestralnym i semestralnym. Końcowe przedstawienie prac.
Brauchitsch Boris von, „Mała historia fotografii”, Cyklady, Warszawa 2004
Rouillé André, „Fotografia. Między dokumentem a sztuką współczesną”, Universitas, Kraków 2007
Sontag Susan, „O fotografii”, Wyd. Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1989
Tomaszczuk Zbigniew, „Łowcy obrazów. Szkice o fotografii”, CAK, Warszawa 1998
Berger John, „O patrzeniu”, Fundacja Aletheia, Warszawa 1999
Berger John, „Nasze twarze, moje serce, zwięzłe jak fotografie”, Czuły Barbarzyńca Pies, Warszawa 2006
„Co widać?”, praca zbiorowa pod red. J. Kaczmarka, M. Krajewskiego, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2006
Czartoryska Urszula, „Fotografia mowa ludzka. Perspektywy historyczne. Tom 2”, słowo/obraz/terytoria, Gdańsk 2006
Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-06-2017 20:14)