SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Fotografia dokumentalna |
Kod przedmiotu | 03.4-WA-GrafP-FOTD-Ć-S14_pNadGen63SNX |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawami fotografii dokumentalnej oraz z podstawowymi założeniami fotografii reportażowej. Komunikowanie jasnego, obiektywnego i czytelnego przekazu przy użyciu fotografii. Przedstawianie zarówno przedmiotów, przestrzeni jak i zdarzeń. Nadawanie indywidualnego tonu i charakteru przedstawieniom dokumentalnym w artystycznych aspektach realizowanych zadań.
Techniczne opanowanie narzędzi niezbędnych do realizacji zadań ujętych w obszarze fotografii dokumentalnej. Opanowanie języka fotografii do czystego i obiektywnego opisu przestrzeni, zdarzenia jak i obiektów. Umiejętność kreowania i kontroli warunków niezbędnych do prawidłowej realizacji postawionych zadań.
Praca w warunkach studyjnych. Fotografia techniczna np. reprodukcje obiektów płaskich jak i przestrzennych. Realizacja dokumentalnych cykli fotograficznych. Umiejętność wykonania obiektywnego reportażu fotograficznego. Tworzenie archiwum fotograficznego. Realizacja zadań zleconych z ściśle określonymi parametrami obrazu.
Realizacja cwiczeń w warunkach studyjnych, praca w plenarze, korekta indywidualna, dyskusje w grupie. Systematyczne przeglądy prac.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Systematyczny i aktywny udział w zajęciach.
Prezentacja postępów pracy w trakcie konsultacji – wydruki, skany, odbitki fotograficzne, prezentacje multimedialne.
Realizacja trzech tematów, do wyboru analogowo lub cyfrowo.
Wykonanie prac w postaci wydruków, odbitek fotograficznych lub innych, przygotowanie do wystawy końcoworocznej.
Adam Mazur „Decydujący moment”
Andre Rouille „Fotografia. Między dokumentem a sztuką współczesną”
Terry Barrett „Krytyka fotografii. Jak rozumieć obrazy”
Aktualne wydawnictwa
Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-06-2017 20:14)