SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Fotografia |
Kod przedmiotu | 03.4-WA-EASPP-FOTF2-Ć-S14_pNadGenJO7TC |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Rozpoznanie roli fotografii w sztuce współczesnej. Doświadczenie fotografii jako autonomicznego (posiadającego swoją własną tradycję) środka wypowiedzi. Semestr I - nabycie podstawowych umiejętności warunkujących prawidłowość rejestracji obrazu fotograficznego (praca z aparatem fotograficznym - zapis cyfrowy - prawidłowość parametrów). Uświadomienie udziału różnorodnych elementów w budowaniu znaczeń obrazu fotograficznego: kreatywna rola światła, przełożenie przestrzeni na płaszczyznę, element ruchu w fotografii.
Brak.
Zajęcia ćwiczeniowe studyjne i plenerowe w grupie, interpretacja tematów w oparciu o zapis: cyfrowy. Przykładowe zagadnienia: fotografia światła, fotografia przestrzeni. Tematy proponowane do pracy indywidualnej.
Systematyczne zajęcia w grupie - przedstawianie wybranych tematów i zagadnień przy pomocy prezentacji wizualnych, wspólne realizacje niektórych ćwiczeń w salach laboratoryjnych Pracowni Fotografii, konsultacje indywidualne w odniesieniu do realizacji programu. Pracowniane przeglądy prac: śródsemestralny i semestralny.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Uczestniczenie w zajęciach, realizacja tematów proponowanych do pracy indywidualnej; udział w przeglądach: śródsemestralnym i semestralnym. Końcowe przedstawienie prac.
Benjamin Walter, „Dzieło sztuki w dobie reprodukcji technicznej”, w: „Anioł historii”, red. H. Orłowski, Wyd. Poznańskie, Poznań 1996
Brauchitsch Boris von, „Mała historia fotografii”, Cyklady, Warszawa 2004
Sontag Susan, „O fotografii”, Wyd. Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1989
Tomaszczuk Zbigniew, „Łowcy obrazów. Szkice o fotografii”, CAK, Warszawa 1998
„Fotografia: realność medium”, praca zbiorowa pod red. G. Dziamskiego, A. Kępińskiej, S. Wojneckiego, ASP Poznań, Poznań 2000
Michałowska Marianna, „Niepewność przedstawienia. Od kamery obskury do współczesnej fotografii”, Rabid, Kraków 2004
Morell Abelardo, dokumentacja prac online
Rouillé André, „Fotografia. Między dokumentem a sztuką współczesną”, Universitas, Kraków 2007
Studenci, którzy dokonali wyboru modułu fakultatywnego w zakresie mediów cyfrowych i projektowania graficznego, kontynuują zajęcia w Pracowni Fotografii w ramach III i IV semestru studiów.
Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-06-2017 20:14)