SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy - angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy - angielski
Kod przedmiotu 09.1-WA-SWP-LEKTa-S17
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Sztuki wizualne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Simpson
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Opanowanie języka angielskiego na poziomie B2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb dalszego kształcenia oraz wykonywania pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Zakres tematyczny

  1. Testy poziomowe B1/B2 obejmujące umiejętności czytania, pisania i słuchania w języku angielskim.
  2. Breaking the silence - słuchanie tekstu i opisywanie przedstawionych zdjęć - praca w parach.
  3. Instalacje jako rodzaj sztuki. Słuchanie tekstu dotyczącego istoty instalacji jako sztuki. Dyskusja w grupach i na forum. Opracowywanie własnych instalacji jako auto-prezentacja. Self portarait w języku angielskim.
  4. Lost in Translation. Praca z tekstem. Używanie przymiotników do opisywania sztuki i literatury. Opisywanie dzieł sztuki, dzieł literackich, itp., w języku angielskim.
  5. Addiction. Rodzaje uzależnienia. Czytanie tekstu i dyskusja w grupach, użycie przymiotników z przyimkami - ćwiczenia - test sprawdzający.
  6. Kolory w życiu. Dyskusja w parach lub grupach na temat funkcji kolorów w sztuce, dekoracji wnętrz, handlu, reklamie, itp. Praca pisemna - wypowiedź pisemna na temat wpływu kolorów i jego stopnia w naszym życiu.
  7. Testy poziomowe sprawdzające postępy studenta w uzyskaniu poziomu B2.
  8. Freelancing - wady i zalety pracy artysty jako freelancer. Dyskusja w grupach lub parach.
  9. When a tattoo becomes taboo - praca z tekstem. Dyskusja. Studenci układają pytania w parach dla innych strudentów.
  10. Prezentacje indywidualne z użyciem PowerPoint.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, korzystanie z wybranej literatury, czytanie i interpretacja tekstów, praca w grupach i parach. Korzystanie ze źródeł internetowych i tłumaczenie tekstów. Teoretyczne i praktyczne zasady gramatyki na poziomie B1 i B2. Dyskusje na podane przez prowadzącego tematy. Ćwiczenie dialogów sytuacyjnych w parach. Przygotowywanie indywidualnych prezentacji.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Weryfikacja - testy sprawności językowych, testy gramatyczne na poziomie B1/B2, prezentacje indywidualne, referaty, udział w zajęciach. Uzyskanie conajmniej 60% w wynikach testów oraz w ramach bieżącej kontroli KA1-U23.

Literatura podstawowa

  1. Oxenden, C. 2008, New English File-intermediate, Oxford University Press.
  2. Davis, P. and Falla, T. 2008 FCE result, University Press, Oxford.
  3. Hughes, D and Lawlor, P.2007, ESOL EXEMPLARS,DfES publications, Nottingham.
  4. O'Connel Sue1993 Focus on Advanced English CAE, Liongman.
  5. English File Advanced Student's Book, Oxenden, C, 2008, New University Press.Oxford.

 

Literatura uzupełniająca

  1. Sion, C., 2001, Creating conversation in class, First Person Publishing Teaching Proffesional, London.
  2. Cotton, D. and Falvey, D., 2000, Market Leader- Intermediate Business.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-06-2017 20:24)