SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyka w zakresie prowadzenia zespołów muzycznych (w obu etapach edukacyjnych) - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyka w zakresie prowadzenia zespołów muzycznych (w obu etapach edukacyjnych)
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMP-PROB-Ć-S14_pNadGen4ACI9
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Łucja Nowak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Wiedza: zdobycie gruntownej wiedzy w zakresie metod pracy z różnego rodzaju zespołami muzycznymi.

Umiejętności: zdobycie umiejętności samodzielnego zaplanowania pracę zespołu w celu przygotowanie go do prób i koncertów.

Kompetencja: zdobycie kompetencji w zakresie zaprojektowania i zrealizowania zajęć amatorskich zespołów wokalnych, wokalno - instrumentalnych i instrumentalnych.

 

Wymagania wstępne

Umiejętność prowadzenia zespołu wokalnego i wokalno-instrumentalnego.

Zakres tematyczny

Praca dyrygenta nad utworem muzycznym.

Dobór metod komunikacji i pracy z zespołem z uwzględnieniem własnych możliwości.

Ekonomika i efektywność wykorzystania czasu próby.

Organizacja koncertów.

Prezentacje artystyczne.

 Praktyka odbywa się w placówkach kultury i oświaty.

 


 

Metody kształcenia

Obserwacja oraz ćwiczenia praktyczne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywny udział na zajęciach, realizacja zadań dyrygenckich  lub konspektów pracy.

Literatura podstawowa

1. Ciechan Z., Nauczyciel i twórczość muzyczna uczniów,Warszawa (WSiP) 1990.

2. Kolasiński J., Zespoły instrumentalne, Warszawa (PZWS) 1972.

3. Kamińska B., Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży – ich rozwój, poziom i uwarunkowania, Warszawa 1997.4

4. Banach M., Prowadzenie emisji głosu w chórze, Poznań 1997.67.

5. Gałęska-Tritt J., Kształcenie głosu dziecka w śpiewie zespołowym,  Warszawa (COMUK)1985.

6. Krukowski S., Problemy wykonawcze muzyki dawnej, Warszawa1991.

7. Kodaly Z., Chóry dziecięce, tłum. W. Jankowska, Warszawa 1990.

8. Łukaszewski L., Pielęgnacja, kształcenie i rozwijanie głosu dziecka, Warszawa 2009.

9. Tarasiewicz B., Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003.

10. Zabłocki J., O prowadzeniu chóru, Warszawa 1978.

Literatura uzupełniająca

1. Bristiger M., Związki muzyki ze słowem, Kraków 1986.

2. Harnoncourt N., Muzyka mową dźwięków, Warszawa 1995.

3. Łastik A., Poznaj swój głos – twoje najważniejsze narzędzie pracy, Warszawa 2006.

4. Małgorzata K., Animacja społeczno-kulturalna, Centrum Animacji Kultury,  Warszawa 1993.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 14-04-2017 11:01)