SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wiedza o dźwięku |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-WOD-W-S14_pNadGen8TB5G |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Egzamin |
Poznanie podstaw akustyki, elektroakustyki i elementów realizacji dźwięku przydatnych w pracy dydaktycznej i artystycznej.
Zweryfikowana wstępnie przydatność studenta do kształcenia w bloku „Wprowadzenie do kompozycji i aranżacji” i zaliczenie I semestru studiów II stopnia z wyborem tego bloku fakultatywnego.
Fizyczne podstawy akustyki i elektroakustyki. Dźwięk i jego cechy. Źródła dźwięku. Zniekształcenia i zakłócenia. Właściwości słuchu ludzkiego. Elementy wiedzy o zapisie cyfrowym i analogowym. System MIDI. Synteza dźwięku. Dźwięk w kinie, TV, radiofonii, fonografii. Problemy dźwięku dookólnego.
Wykład konwersatoryjny: wykład połączony z dyskusją w oparciu o zadaną literaturę, wykład z prezentacją multimedialną
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie ze stopniem obejmuje:
- Obecność na zajęciach i aktywną pracę pod kierunkiem prowadzącego (wykład)
- Praca własną – przygotowanie do zajęć, w tym znajomość lektur (do dyskusji)
Każda z powyższych aktywności nie może być oceniona na mniej niż 3,0 aby otrzymać zaliczenie przedmiotu.
1. Mieczysław Drobner, Akustyka muzyczna, PWM, 1973
2. Jan Oleszkowicz, Muzyka, elektronika, informatyka, Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 2010
3. Małgorzata Przedpełska-Bieniek, Dźwięk w filmie, Wydawnictwo Sonoria, Warszawa 2009
4. Krzysztof Sztekmiler, Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań, Centrum Animacji Kultury, Warszawa 2001
1. Brian C. J. Moore, Wprowadzenie do psychologii słyszenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa – Poznań 1999
2. Fritz Winckel, Osobliwości słyszenia muzycznego, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1965
3. Małgorzata Przedpełska-Bieniek, Dźwięk i akustyka. Nauka o dźwięku. E-book, Wydawnictwo Sonoria, Warszawa, 2012
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 14-04-2017 11:36)