SylabUZ

Generate PDF for this page

Youth counselling - course description

General information
Course name Youth counselling
Course ID 05.9-WP-PSP-PoM
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social work
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Daria Zielińska-Pękał
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Utrwalenie wiedzy z zakresu komunikowania społecznego
Zgłębienie tematyki dotyczącej problemów młodzieży
Wypracowanie strategii radzenia w sytuacjach trudnych

Prerequisites

Teoria i praktyka poradnictwa, Komunikacja społeczna, pedagogika społeczna, wybrane zagadnienia problemów i kwestii społecznych, Poradnictwo rodzinne i seksualne.

Scope

1)    Pojęcia definiujące poradnictwo wychowawcze; 2) Wychowawca jako doradca; 3) Wychowanek jako radzący się; 4) O pomocy i dawaniu „dobrych rad”; 5) Szkoła jako środowisko wychowawcze; 6) Formy instytucjonalne poradnictwa; 7) Jak pomagać dziecku z ADHD? 8) Cyberprzemoc – nowe wyzwanie wobec poradnictwa? 9) Wagary i nierealizacja obowiązku szkolnego, 10) Praca z wychowankiem w oporze,

Teaching methods

wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, pogadanka, prelekcja, pokaz, praca z dokumentem źródłowym, metoda przypadków, 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

test (ocena dostateczna – 50-60 % prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra – 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%)

Recommended reading

Kargulowa A,  O teorii i praktyce poradnictwa, Warszawa 2004,
Poradoznawstwo – kontynuacja dyskursu pod red. Kargulowej, warszawa 2009,
Murgatroyd, Poradnictwo i pomoc, Poznań 2000
Nalaskowski, Przestrzenie i miejsca szkoły
D.Tuohy, Dusza szkoły, Warszawa 2002,
B.Dymarowa, Dziecko w świecie rodziny; Dziecko w świecie szkoły, Kraków 1998;
Wojtasik, Warsztat doradcy zawodu, Warszawa 1997, 
Siarkiewicz E, Przysłonięte obszary poradnictwa, Zielona Góra 2010

Further reading

Zielińska – Pękał D, Refleksje o poradnictwie debiutujących doradców, Zielona Góra 2009
Podstawy pomocy psychologiczno – pedagogicznej, pod red. A.Czerkawskiej, Wrocław 2009
E.Kennedy, S.C.Charles, Jak pomagać dobrą radą? Kraków 2004.

Notes

Literatura każdorazowo ustalana przez prowadzącego.


Modified by dr Daria Zielińska-Pękał (last modification: 08-05-2017 19:38)