SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski
Kod przedmiotu 09.0-WP-PSD-JO-A
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Praca socjalna
Profil praktyczny
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Egzamin

Cel przedmiotu

 

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych, wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B2.

Zakres tematyczny

  1. Wybrane zagadnienia dotyczące zjawisk socjologicznych we współczesnym świecie (np. migracja, rynek pracy, globalizacja, nacjonalizm, ksenofobia, rasizm).
  2. Problemy i zagrożenia współczesnego świata.
  3. Zagadnienia  demograficzne (zmiany, bieżące trendy, prognozy).

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

 

Egzamin końcowy na ocenę

Semestr IV

Egzamin końcowy

(pisemny i ustny)

w semestrze IV.

Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia.

Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:

50 – 60 % - dostateczny; 61 – 70 % - dostateczny plus; 71 – 80 % - dobry;

81 – 90 % - dobry plus; 91 – 100 % - bardzo dobry

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń (sem IV)

Ocena z ćwiczeń jest oceną z  egzaminu końcowego.

 

Literatura podstawowa

 

  1. Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Upper intermediate, Oxford University Press, 2009.
  2. Bell J., Gower R., Matters Upper intermediate, Longman 2001.
  3. Matasek M., Język angielski, opracowania tematyczne, Handybooks, Poznań 2006.
  4. Davies P. A., Falla T., FCA Result,Oxford University Press, 2008.
  5. Jones L., New Progress to First Certificate, Cambridge University Press, 2003.
  6. Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wydawnictwo „Wagros”, Poznań 2007.
  7. Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wydawnictwo „ Wagros”, Poznań 2009.
  8. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006.

Literatura uzupełniająca

 

  1. Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan 2003.
  2. Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 1997.
  3. Longman Dictionary of Contemporary English, Longman 2004.

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Małgorzata Gąsiorowska-Sawka (ostatnia modyfikacja: 12-05-2017 16:53)