SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Śpiew klasyczny lub Śpiew estradowy |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMP-SKlE-S17 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Egzamin |
W odniesieniu do śpiewu klasycznego: Przygotowanie studenta do pracy głosem. Opanowanie warsztatu niezbędnego do swobodnego poruszania się w muzyce wokalnej w oparciu o muzykę klasyczną.
W odniesieniu do śpiewu estradowego: Przygotowanie studenta do pracy głosem. Opanowanie warsztatu niezbędnego do swobodnego poruszania się w muzyce estradowej. Kształtowanie osobowości wokalisty estradowego.
Zaliczenie z przedmiotu: "Śpiew klasyczny/Śpiew estradowy"
W odniesieniu do śpiewu klasycznego:
1. Rozwijanie i usprawnianie techniki wokalnej pod względem skali, barwy, dynamiki, nośności, biegłości.
2. Praca nad oddechem.
3. Prawidłowe wykonanie w ciągu semestru poniższych utworów (minimum): a) G. Concone, Szkoła śpiewu op.9 – 3 ćwiczenia, b) N. Vaccai, Praktyczna metoda włoskiego śpiewu (lub zbiór ćwiczeń innego kompozytora) – 2 ćwiczenia, c) dwa utwory dowolne (aria, pieśń)
W odniesieniu do śpiewu estradowego:
1. Rozwijanie i usprawnianie techniki wokalnej pod względem skali, barwy, dynamiki, nośności, biegłości.
2. Praca nad oddechem.
3. Wykorzystanie prawidłowej emisji w repertuarze rozrywkowym.
4. Kryteria doboru repertuaru.
5. Prawidłowe wykonanie w ciągu semestru poniższych utworów (minimum): a) standard jazzowy, song, musical, piosenka, piosenka aktorka, piosenka biesiadna – 4 utwory, b) etiudy wokalne (wybór) - 3 utwory.
Ćwiczenia, pokaz, praca z książką.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, poprawne zrealizowanie minimum repertuarowego. Udział w koncercie lub popisie studenckim.
W odniesieniu do śpiewu klasycznego:
W odniesieniu do śpiewu estradowego:
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Bogumiła Tarasiewicz-Ciesielska (ostatnia modyfikacja: 19-09-2017 07:02)