SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Dydaktyka wczesnego nauczania języka angielskiego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Dydaktyka wczesnego nauczania języka angielskiego
Kod przedmiotu 05.1-WP-PEDP-DWNA
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Beata Burchardt
  • mgr Marzena Lachowicz
  • mgr Małgorzata Gąsiorowska-Sawka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem zajęć jest metodyczne przygotowanie studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej do prowadzenia zajęć języka angielskiego w przedszkolach i klasach I - III, do stosowania w środowisku szkolnym adekwatnych do wieku uczniów aktywizujących metod i technik nauczania języka obcego oraz do zapoznania się z podstawowymi teoriami wczesnego nauczania  języka angielskiego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2.

Zakres tematyczny

Istota i sens metod nauczania języka angielskiego: metoda naturalna (The Natural Approach), metoda audiolingwalna (ALM), metoda audiowizualna, metoda reagowania całym ciałem (TPR), podejście komunikacyjne (communicative approach), metoda Talking kids, metoda zintegrowanego nauczania języka i przedmiotu (CLIL). Techniki rozwijające sprawność mówienia, pisania, czytania i rozumienia ze słuchu w nauczaniu języka obcego: gry, zabawy, teatr, drama, pantomima, piosenki, wierszyki, rymowanki, dryle językowe, teksty narracyjne, zajęcia plastyczne, projekty językowe, wykorzystanie multimediów). Planowanie procesu nauczania (etapy lekcji, konspekt, rozkład materiału). Opracowywanie materiałów dydaktycznych, sterowanie interakcją, kierowanie klasą. Testowanie i ocenianie.

Metody kształcenia

Wykład konwersatoryjny, praca indywidualna, praca w grupach, praca w parach, burza mózgów, obserwacja nagranej lekcji, inscenizacja, gry dydaktyczne, dyskusja, ćwiczenia produkcyjne.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia

Metody weryfikacji efektów kształcenia to: 1) jedno kolokwium pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50% prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry, 2) aktywne uczestnictwo w zajęciach, 3) przygotowanie portfolio z konspektami lekcji. Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

1.      Brown H.D., Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy, White Plains 2001.

2.      Cameron L., Teaching languages to young learners, Cambridge University Press 2007.

3.      Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 1999.

4.      Kotarba M., Zasady nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym, The Teacher 11, 2005.

5.      Pamuła M., Inteligencje wielorakie na zajęciach języka angielskiego, czyli jak skutecznie i ciekawie uczyć dzieci w młodszym wieku szkolnym, Warszawa 2008.

6.      Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Warszawa 2006.

7.      Richards J.C., Rogers T.S., Approaches and methods in language teaching: a description and analysis, Cambridge 1997.

8.      Szpotowicz M., Szulc-Krupska M., Teaching English to young learners, Warszawa 2006.

Literatura uzupełniająca

1.      Brown H.D, Principles of language learning and  teaching, White Plains 2000.

2.      Harmer J., The practice of language teaching, Harlow 2001.

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Beata Burchardt (ostatnia modyfikacja: 12-05-2017 13:44)