SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka zajęć komputerowych |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PEDP-MEWP-L_genOUTSI |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Edukacja elementarna i wczesna edukacja artystyczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie oraz organizacja warsztatu pracy nauczyciela prowadzącego zajęcia z zastosowaniem ICT oraz zajęć komputerowych w przedszkolu oraz w nauczaniu początkowym. Umiejętność doboru podręczników i oprogramowania; planowania i realizacji poszczególnych jednostek dydaktycznych.
Podstawowe wiadomości o komputerze i systemie operacyjnym (zakres TI). Podstawowe wiadomości z zakresu dydaktyki ogólnej.
Wykład
Laboratoria
Pokaz, demonstracja, praca z książką (samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning), metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie wykładów: kolokwium pisemne z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.
Zaliczenie z laboratoriów: pozytywne zaliczenie wszystkich sprawdzianów oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną końcowych ocen z laboratorium i wykładu.
1. Jędryczkowski J., Materiały online: http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz//przedmioty.html , http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz//elearning.html , https://www.youtube.com/c/JJKursy
2. Juszczyk S. (red.) (2001) Metodyka nauczania Informatyki w szkole, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
3. Furmanek M.(red.) (2008) Technologie informacyjne w warsztacie pracy nauczyciela, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2008.
4. Jędryczkowski J. (2008) Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2008.
5. Gajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B., Wenta K. (2002) Edukacja medialna, Wyd. Adam Marszałek, Toruń.
1. Baron-Polańczyk E.(2006) Multimedialne materiały dydaktyczne. Projektowanie i wykorzystanie w edukacji techniczno-informatycznej, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra.
2. Bruner J.(1974) W poszukiwaniu teorii nauczania, PIW, Warszawa.
3. Doliński D.(2001) Psychologia reklamy, Wyd. A.R. „Aida” S.C. Wrocław.
4. Juszczyk S. (red.) (2001) Metodyka nauczania Informatyki w szkole, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
5. Kruszewski K. (2002) Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. t.1 i 2, PWN, Warszawa.
6. Arends R.I. (2002) Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa.
Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 10-05-2017 11:47)