SylabUZ
Course name | Integrated education with elements of special needs education inclusive of disabled children |
Course ID | 05.1-WP-PEDP-EIDN-K_pNadGenX13NK |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Edukacja elementarna i wczesna edukacja artystyczna |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Ukazanie specyficznych potrzeb edukacyjnych dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Przedstawienie założeń oraz zasad organizacji edukacji dzieci niepełnosprawnych w systemie integracyjnym i inkluzyjnym. Omówienie sytuacji przedszkolnej i szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Ukazanie zasad wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych. Uwrażliwienie studentów na problemy dzieci niepełnosprawnych w środowisku przedszkolnym, szkolnym i lokalnym oraz konieczność pomocy w ich rozwiązywaniu we współpracy z innymi osobami (psycholog, logopeda, pracownik socjalny, rodzic).
Znajomość problematyki celów, zasad, metod z zakresu teoretycznych podstaw wychowania, dydaktyki ogólnej oraz terapii pedagogicznej, jak i prawidłowości rozwoju dziecka.
Wspólne i swoiste potrzeby oraz możliwości psychofizyczne dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych jako podstawa planowania działań edukacyjnych: koncepcja wspólnych i swoistych cech. Charakterystyka trudności rozwojowych dzieci niepełnosprawnych: ruchowo, upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, przewlekle chorych, niewidomych i niedowidzących, głuchych i niedosłyszących, ze spektrum autyzmu. Organizacja edukacji dzieci niepełnosprawnych w systemie kształcenia integracyjnego oraz inkluzyjnego. Metody badań społecznej integracji w grupach przedszkolnych i klasach szkolnych: socjometria, obserwacja, analiza rysunków. Przegląd badań na temat społecznej integracji. Uczenie się we współpracy jako metoda edukacji i społecznej integracji.
Prelekcja, dyskusja, pokaz, praca w grupach, metoda projektu, metoda ćwiczeń.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ćwiczenia
(1) praca pisemna na temat wybrany przez studentów.
(2) kolokwium obejmujące wiedzę z ćwiczeń. Kryteria ocen: 3.0 (70%), 4.0 (80%), 5.0 (90%)
Ocena końcowa: średnia ocen z pracy pismenej i kolokwium.
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 13-05-2017 11:23)