SylabUZ

Generate PDF for this page

Muzykowanie zespołowe - course description

General information
Course name Muzykowanie zespołowe
Course ID 05.1-WP-PEDP-MZ
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i wczesna edukacja artystyczna
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z elementarnymi zasadami muzykowania zespołowego. Rozwijanie muzykalności studentów. Rozwijanie podstawowych technik instrumentalnych, wokalnych, ruchowo-tanecznych i twórczości muzycznej. Orientowanie się  studentów w technice gry na instrumentach, wchodzących w skład instrumentarium zespołów wokalnych, instrumentalnych. Studenci poznają zasady dyrygowania, uczą się organizowania i prowadzenia zespołów.

Prerequisites

Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu zasad muzyki, dydaktyki, psychologii.

 

Scope

Cele i zadania przedmiotu. Omówienie literatury metodycznej z zakresu muzykowania zespołowego

Funkcje  i formy  muzycznych zespołów dziecięcych. Formy muzykowania zespołowego: wokalnego, instrumentalnego, tanecznego, wokalno-instrumentalnego. Praca artystyczno-wychowawcza podczas muzykowania z dziećmi. Opracowanie materiału dydaktycznego do pracy zespołowej. Wybrane prezentacje muzyczne przygotowane przez studentów. Organizowanie mini koncertów, audycji dla dzieci.

Teaching methods

Metody ekspresyjne, asymilacji wiedzy

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Zaliczenie z oceną. Opracowanie repertuaru muzycznego przeznaczonego do wspólnego muzykowania.

Ocena końcowa

Oceną końcową jest ocena z konwersatoriów.

Recommended reading

  1. Bissinger-Ćwierz U., Animacja muzyczna w pedagogice zabawy, Lublin 1999.
  2. Dymara B., red., Dziecko w świecie muzyki, Kraków 1996.
  3. Gałęska-Tritt J., Dzieci lubią śpiewać, a my razem z nimi!, Poznań 2007.
  4. Gałęska-Tritt J., Kształcenie głosu dziecka w śpiewie zespołowym, Warszawa 1985.
  5. Kisiel M., Pedagogiczno-dydaktyczne aspekty wykorzystania muzyki w stymulacji rozwoju dziecka, Dąbrowa Górnicza 2007.
  6. Ławrowska R., Rytm, muzyka, taniec w edukacji, Kraków 2005.
  7. Szaliński A., Muzykowanie zespołowe, Warszawa 1979.

Further reading

  1. Kataryńczuk-Mania L., red., Innowacje pedagogiczne w edukacji muzycznej dzieci i młodzieży, Zielona Góra 2002.
  2. Kataryńczuk-Mania L., Wychowawcze aspekty zajęć umuzykalniających w przedszkolu, Zielona Góra 2009.
  3. Materiał muzyczny zawarty w pakietach edukacyjnych dla dzieci, w podręcznikach.
  4. Smoczyńska-Nachtman U., Muzyka dla dzieci, Warszawa 1992.
  5. Stadnicki A., Tańce dla dzieci, Warszawa 1994.
  6. Szałek A., Koncepcja Carla Orffa w kreatywnych działaniach muzycznych ucznia, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2008, nr 3.
  7. Wroński T., Zdolni i niezdolni, Warszawa 1979.

Notes


Modified by dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ (last modification: 11-05-2017 16:29)