Zarządzanie sobą - przedmiot ogólnouczelniany - opis przedmiotu
Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu
Zarządzanie sobą - przedmiot ogólnouczelniany
Kod przedmiotu
04.9-WZ-UZP-Zarz.S.01w.s-S16
Wydział
Oferta ogólnouczelniana
Kierunek
Oferta ogólnouczelniana
Profil
-
Rodzaj studiów
Semestr
semestr letni 2017/2018
Jednostka obsługująca przedmiot
Wydział Ekonomii i Zarządzania
Informacje o przedmiocie
Liczba punktów ECTS do zdobycia
2
Typ przedmiotu
obieralny
Język nauczania
polski
Sylabus opracował
dr Renata Maciejewska
Formy zajęć
Forma zajęć
Liczba godzin w semestrze (stacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne)
Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne)
Forma zaliczenia
Wykład
30
2
18
1,2
Zaliczenie
Cel przedmiotu
Celem przedmiotu jest rozwinięcie kompetencji studentów w zakresie zarządzania własną karierą i wizerunkiem zawodowym oraz osiągania i utrzymywania równowagi praca-życie osobiste poprzez zarządzanie czasem własnym.
Wymagania wstępne
Brak
Zakres tematyczny
Zarządzanie własną karierą zawodową
Kariera zawodowa i jej wyznaczniki
Etapy zarządzania karierą zawodową
Osobista historia, styl i charyzma
Autocoaching kariery
Koncepcja Long Life Learning (Uczenie się przez całe życie)
2.Zarządzanie własnym wizerunkiem zawodowym
Autoprezentacja; jej znaczenie w życiu zawodowym
Wizerunek zawodowy jednostki w świecie realnym i wirtualnym; jego wyznaczniki
Kreowanie własnego wizerunku zawodowego w dokumentach aplikacyjnych
Kształtowanie własnego wizerunku zawodowego podczas rozmów kwalifikacyjnych
Wykorzystywanie mediów społecznościowych w zarządzaniu sobą - kreowanie pozytywnego wizerunku zawodowego w serwisach społecznościowych
Etykieta jako narzędzie kreowania wizerunku zawodowego (mowa ciała, ubiór i wygląd, wokół stołu, powitania, precedencja, wizytówki, komunikowanie międzykulturowe, korespondencja biznesowa - tradycyjna i netetykieta)
Kształtowanie własnego wizerunku podczas wystąpień publicznych
Działania młodych uczestników rynku pracy (w świecie realnym i wirtualnym) sprzyjające kształtowaniu ich pozytywnego wizerunku zawodowemu
Budowanie marki osobistej w świecie korporacyjnym i we własnej działalności
3.Równowaga praca-życie osobiste a zarządzanie czasem własnym
Koncepcja równowagi między życiem zawodowym i osobistym (WLB – work-life-balance)
Czynniki zakłócające równowagę między życiem prywatnym a zawodowym pracowników
Udział w programach praca-życie a WLB
Znaczenie zarządzania czasem w osiągnięciu i utrzymaniu WLB
Zarządzanie czasem – autoanaliza, style, ustalanie celów i priotytetów, tworzenie harmonogramu, „pożeracze czasu”, podejmowanie decyzji i kontrola rezultatów; samodyscyplina
Wybrane metody zarządzania czasem własnym (SMARTER; Matryca Eisenhowera, Metoda Gantta, Metoda Trzos)
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Uzyskanie pozytywnej oceny z projektu pt.: Opracowanie planu indywidualnego rozwoju oraz budowy marki osobistej
Literatura podstawowa
Adamiec M., Kożusznik B., Sztuka zarządzania sobą, PWE Warszawa 2001.
Cook G. O., Cook R. A., Yale J.L., Etykieta biznesu, Wolters Kluwer Warszawa 2009.
Cybal-Michalska A., Młodzież akademicka a kariera zawodowa, Oficyna Wydawicza Impuls, Kraków 2014.
Detz J., Sztuka przemawiania, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Gdańsk 2002.
Evans L., Social media marketing: odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, Helion Gliwice 2011.
Gut R., Piegowska M., Wójcik B., Zarządzanie sobą. Książka o działaniu, myśleniu i odczuwaniu, Difin, Warszawa 2008.
Idzikowski W., Efektywność osobista. Zarządzanie sobą i innymi w czasie, Helion Gliwice 2010.
Wieseneder S. , Skuteczne zarządzanie reputacją i spójny image, Best Press Warszawa 2008.
Literatura uzupełniająca
Randak-Jezierska M., Człowiek jako aktywny twórca swojego życia – zarządzanie sobą w czasie, Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej „Zarządzanie” Nr 9, Częstochowa 2013.
Stankiewicz J., Łychmus P., Bortnowska H., Deficyty równowagi między pracą zawodową a życiem prywatnym i możliwości ograniczenia ich przez programy, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, nr 8(46), Wrocław 2014.
Stankiewicz J., Bortnowska H., Professional image creation by students on social media sites (in the light of empirical research), “Management” Nr 1/2016.
Uwagi
Zmodyfikowane przez mgr Renata Kubiak (ostatnia modyfikacja: 27-04-2017 11:10)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.