SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język niemiecki II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język niemiecki II
Kod przedmiotu 09.0-WP-PEDP-JO2-N_pNadGenIE1OT
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Animacja kultury z profilem artystycznym - Taniec/Fotografia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania niemiecki
Sylabus opracował
  • mgr Anna Kubrak
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 60 4 36 2,4 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

  • wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,
  • kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,
  • wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1.

Zakres tematyczny

  1. Uzależnienia.
  2. Przestępczość.
  3. Osobowość
  4. Zaburzenia emocjonalne.
  5. Opieka i pomoc społeczna.
  6. Problemy wychowawcze.
  7. Media.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

dwa kolokwia pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:

  • 50 – 60 % - dostateczny
  • 61 – 70 % - dostateczny plus
  • 71 – 80 % - dobry
  • 81 – 90 % - dobry plus
  • 91 – 100 % - bardzo dobry

kartkówki: progi punktowe jw.

aktywne uczestnictwo w zajęciach.

 

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  • DaF kompakt A1-B1 Kursbuch mit 3 Audio-CDs + Übungsbuch mit 2 Audio-CDs, Verlag Klett, 2011.
  • MEMO Lehr-und Übungsbuch mit 2CDs,Wortschatz- und Fertigkeitstrainin zum Zertifikat Deutsch als Fremdsprache + MEMO Lernwortschatz Deutsch-Polnisch, VerlagLangenscheidt, 2006.
  • em Brückenkurs-Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe mit 2CDs + Arbeitsbuch, Max Hueber Verlag, 2006.
  • em Hauptkurs + Arbeitsbuch mit 2CDs, Max Hueber Verlag, 2009.
  • em Abschlusskurs mit 2CDs, Max Hueber Verlag, 2009.
  • Themen 2/3 neu,Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache + Arbeitsbuch mit 2CDs + Lehrerhandbuch A, B, Max Hueber Verlag, 2007.
  • Bęza S., Repetytorium gramatyki języka niemieckiego.
  • Apelt M.L., Apelt H.P., Wagner M., Grammatik a la carte! Das Übungsbuch zur Grundgrammatik Deutsch, Verlag Moritz Diesterweg/Verlag Sauerländer.
  • Grammatikbogen-Fiktionele Texte mit Aufgaben und Lösungsschlüseln für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache, Langenscheidt, 1998.

Literatura uzupełniająca

  • Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S. Bęza, PWN
  • Gramatyka języka niemieckiego z ćwiczeniami – Krzysztof Tkaczyk, Magdalena Doroch, Warszawa 2017, Wydawnictwo Naukowe PWN

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Anna Kubrak (ostatnia modyfikacja: 10-05-2017 09:59)