Pedagogika / Animacja kultury z profilem artystycznym - Taniec/Fotografia
Profil
ogólnoakademicki
Rodzaj studiów
pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia
semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr
3
Liczba punktów ECTS do zdobycia
4
Typ przedmiotu
obieralny
Język nauczania
niemiecki
Sylabus opracował
mgr Anna Kubrak
Formy zajęć
Forma zajęć
Liczba godzin w semestrze (stacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne)
Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne)
Forma zaliczenia
Konwersatorium
60
4
36
2,4
Zaliczenie na ocenę
Cel przedmiotu
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:
wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,
kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,
wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.
Wymagania wstępne
Znajomość języka obcego na poziomie B1.
Zakres tematyczny
Uzależnienia.
Przestępczość.
Osobowość
Zaburzenia emocjonalne.
Opieka i pomoc społeczna.
Problemy wychowawcze.
Media.
Metody kształcenia
Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:
dwa kolokwia pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:
50 – 60 % - dostateczny
61 – 70 % - dostateczny plus
71 – 80 % - dobry
81 – 90 % - dobry plus
91 – 100 % - bardzo dobry
kartkówki: progi punktowe jw.
aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Literatura podstawowa
DaF kompakt A1-B1 Kursbuch mit 3 Audio-CDs + Übungsbuch mit 2 Audio-CDs, Verlag Klett, 2011.
MEMO Lehr-und Übungsbuch mit 2CDs,Wortschatz- und Fertigkeitstrainin zum Zertifikat Deutsch als Fremdsprache + MEMO Lernwortschatz Deutsch-Polnisch, VerlagLangenscheidt, 2006.
em Brückenkurs-Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe mit 2CDs + Arbeitsbuch, Max Hueber Verlag, 2006.
em Hauptkurs + Arbeitsbuch mit 2CDs, Max Hueber Verlag, 2009.
em Abschlusskurs mit 2CDs, Max Hueber Verlag, 2009.
Themen 2/3 neu,Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache + Arbeitsbuch mit 2CDs + Lehrerhandbuch A, B, Max Hueber Verlag, 2007.
Bęza S., Repetytorium gramatyki języka niemieckiego.
Apelt M.L., Apelt H.P., Wagner M., Grammatik a la carte! Das Übungsbuch zur Grundgrammatik Deutsch, Verlag Moritz Diesterweg/Verlag Sauerländer.
Grammatikbogen-Fiktionele Texte mit Aufgaben und Lösungsschlüseln für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache, Langenscheidt, 1998.
Literatura uzupełniająca
Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S. Bęza, PWN
Gramatyka języka niemieckiego z ćwiczeniami – Krzysztof Tkaczyk, Magdalena Doroch, Warszawa 2017, Wydawnictwo Naukowe PWN
Uwagi
Zmodyfikowane przez mgr Anna Kubrak (ostatnia modyfikacja: 10-05-2017 09:59)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.