SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Techniki komputerowe w instytucjach kultury |
Kod przedmiotu | 11.3-WP-PEDP-TKIK-L_pNadGenBWGHJ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Animacja kultury z profilem artystycznym - Taniec/Fotografia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z możliwościami wykorzystania oprogramowania biurowego i graficznego oraz zasobów otwartych w pracy animatora kultury. Ćwiczenie praktycznych umiejętności korzystania z narzędzi technologii informacyjnej w projektach wspomagających działania animatora kultury.
Podstawowa znajomość zasad pracy w środowisku Windows. Znajomość pakietu biurowego Office w zakresie podstawowym.
Korespondencja biurowa: zasady korespondencji, układy pism, szablony, wzory dokumentów, formularze. Edycja materiałów wspomagających działalność administracyjno-biurową: projektowanie materiałów informacyjnych (broszura, plakat), kalkulacja kosztów działań okolicznościowych (analiza kosztów warsztatów, wystaw, itp.), gromadzenie i analiza danych, wykorzystanie baz danych w korespondencji seryjnej, przygotowanie prezentacji i sprawozdań z działań animatora, opracowanie wielostronicowych raportów. Zarządzanie informacjami: korzystanie z sieci rozproszonych do poszukiwania informacji związanych z bieżącą działalnością instytucji kultury. Edycja grafiki: korzystanie z plików graficznych w różnych formatach, projektowanie materiałów informacyjnych, korzystanie z narzędzi edycji obiektów graficznych.
Ćwiczenia laboratoryjne, indywidualne w pracowni komputerowej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratoria
Ocena z przedmiotu Techniki komputerowe w instytucjach kultury ustalana jest na podstawie sumy punktów uzyskanych za wykonanie zadań praktycznych na laboratorium (20%), za kolokwia (70%), za wykonanie prezentacji (10%). Warunkiem zaliczenia laboratorium jest uzyskanie powyżej 50% punktów z możliwych do uzyskania. Liczba punktów możliwych do zdobycia podawana jest na początku zajęć. Kolokwium ma formę ćwiczenia praktycznego.
Ocena końcowa
Ocena z ćwiczeń jest oceną ostateczną i ustalana jest następująco: powyżej 50% dostateczny, powyżej 60% dostateczny plus, powyżej 70% dobry, powyżej 80% dobry plus, powyżej 90% bardzo dobry.
1. Bain S., Wilkinson N., CorelDRAW 12: oficjalny podręcznik, Gliwice 2004.
2. DeHaan J., Buechler J., Bounds J., Windows Movie Maker 2: od zera do bohatera, Gliwice 2006.
3. Flanczewski S., Word w biurze i nie tylko, Gliwice 2004.
4. Hunt S., Corel Draw 9 F/X, Gliwice 2000.
5. Kostera-Kosterzewski M., CorelDRAW 10: praktyczne projekty, Gliwice 2011.
6. Negrino T., Prezentacje w PowerPoint 2007 PL: projekty, Gliwice 2008.
7. Schwartz S., Po prostu Office 2007 PL, 2008.
8. Walkenbach J., Excel 2003 PL: biblia, Gliwice 2004.
9. Zimek R., ABC CorelDRAW, Gliwice 2008.
1. Grover Ch., Word 2007 PL/; n ieoficjalny podręcznik, Gliwice 2007.
2. Masłowski K., Excel 2007/10 PL: ćwiczenia zaawansowane.
3. Simon J., Excel: profesjonalna analiza i prezentacja danych, Gliwice 2006.
Informacje dla studentów, program przedmiotu oraz materiały do zajęć znajdują się na stronie: www.zmbs.wpsnz.uz.zgora.pl.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 05-05-2017 09:46)