Pedagogika / Animacja kultury z profilem artystycznym - Taniec/Fotografia
Profil
ogólnoakademicki
Rodzaj studiów
pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia
semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr
4
Liczba punktów ECTS do zdobycia
3
Typ przedmiotu
obieralny
Język nauczania
niemiecki
Sylabus opracował
mgr Anna Kubrak
mgr Beata Łapanowska
Formy zajęć
Forma zajęć
Liczba godzin w semestrze (stacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne)
Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne)
Forma zaliczenia
Konwersatorium
30
2
18
1,2
Egzamin
Cel przedmiotu
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:
wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,
kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,
wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.
Wymagania wstępne
Znajomość języka obcego na poziomie B1.
Zakres tematyczny
Zachowania społeczne.
Stereotypy narodowe, różnice kulturowe.
Praca i zatrudnienie.
Metody kształcenia
Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie z ćwiczeń: ćwiczenia kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka specjalistycznego na poziomie B2 z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów.
Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia.
Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:
50 – 60 % - dostateczny
61 – 70 % - dostateczny plus
71 – 80 % - dobry
81 – 90 % - dobry plus
91 – 100 % - bardzo dobry
Ocena z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z egzaminu.
Literatura podstawowa
DaF kompakt A1-B1 Kursbuch mit 3 Audio-CDs + Übungsbuch mit 2 Audio-CDs, Verlag Klett, 2011.
MEMO Lehr-und Übungsbuch mit 2CDs,Wortschatz- und Fertigkeitstrainin zum Zertifikat Deutsch als Fremdsprache + MEMO Lernwortschatz Deutsch-Polnisch, VerlagLangenscheidt, 2006.
em Brückenkurs-Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe mit 2CDs + Arbeitsbuch, Max Hueber Verlag, 2006.
em Hauptkurs + Arbeitsbuch mit 2CDs, Max Hueber Verlag, 2009.
em Abschlusskurs mit 2CDs, Max Hueber Verlag, 2009.
Themen 2/3 neu, Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache + Arbeitsbuch mit 2CDs + Lehrerhandbuch A,B, Max Hueber Verlag, 2007.
Bęza S., Repetytorium gramatyki języka niemieckiego.
Apelt M.L., Apelt H.P., Wagner M., Grammatik a la carte! Das Übungsbuch zur Grundgrammatik Deutsch,Verlag Moritz Diesterweg/Verlag Sauerländer.
Grammatikbogen-Fiktionele Texte mit Aufgaben und Lösungsschlüseln für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache, Langenscheidt, 1998.
Literatura uzupełniająca
Brak
Uwagi
Zmodyfikowane przez mgr Anna Kubrak (ostatnia modyfikacja: 10-05-2017 10:01)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.