SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język niemiecki II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język niemiecki II
Kod przedmiotu 09.0-WP-PEDP-JO2-N_pNadGenNB7JO
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Resocjalizacja
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania niemiecki
Sylabus opracował
  • mgr Anna Kubrak
  • mgr Beata Łapanowska
  • mgr Barbara Mikulska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 60 4 36 2,4 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

znajomość języka obcego na poziomie B1

Zakres tematyczny

  1. Uzależnienia.
  2. Przestępczość.
  3. Osobowość
  4. Zaburzenia emocjonalne.
  5. Opieka i pomoc społeczna.
  6. Problemy wychowawcze.
  7. Media.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

- dwa kolokwia pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:

50 – 60 % - dostateczny

61 – 70 % - dostateczny plus

71 – 80 % - dobry

81 – 90 % - dobry plus

91 – 100 % - bardzo dobry

- kartkówki: progi punktowe jw.

- aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

 

  • em neu Hauptkurs (Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe) – Max Hueber Verlag, - wybrane zagadnienia tematyczne.
  • em neu Abschlusskurs (Deutsch als Fremdsprache für die  Mittelstufe) – Max Hueber Verlag -wybrane zagadnienia tematyczne
  • Magazyn dla uczących się języka niemieckiego (dwumiesięcznik) „ Deutsch Aktuell” - wybrane artykuły.
  • Strony internetowe:
  • ALUMNIPORTAL  Deutschland – Texte hören, lernen – Top Themen mit Vokabeln - wybrane teksty do słuchania oraz wybrane teksty do czytania ze zrozumieniem.
  • Themen neu 2, 3 Hueber Verlag – wybrane zagadnienia tematyczne.
  • Schritte 4, 5 Hueber Verlag – wybrane zagadnienia tematyczne.
  • Deutsch kompakt, Deutsch als Fremdsprache für Erwachsene, Klett Verlag,
  • Materiały własne 

Literatura uzupełniająca

  • Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S. Bęza, PWN
  • Gramatyka języka niemieckiego z ćwiczeniami – Krzysztof Tkaczyk, Magdalena Doroch, Warszawa 2017, Wydawnictwo Naukowe PWN

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Anna Kubrak (ostatnia modyfikacja: 12-05-2017 12:16)