SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki I |
Kod przedmiotu | 09.0-WP-PEDP-JO1-N_pNadGenP8K3U |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Informatyka szkolna i edukacja medialna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej; kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych; wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.
Znajomość języka obcego na poziomie B1
Studia i studiowanie: struktura i funkcjonowanie uczelni wyższych w Polsce i krajach anglojęzycznych.
Rodzina, rodzina zastępcza i adopcja.
Życie społeczne, styl życia.
Problemy społeczne w miejscu zamieszkania. Niepełnosprawność.
Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Metody weryfikacji efektów kształcenia to: dwa kolokwia pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50% prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry; kartkówki: progi punktowe j.w.; aktywne uczestnictwo w zajęciach. Ocena z konwersatoriów stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Ocena końcowa
Ocena końcowa jest oceną z konwersatoriów.
em neu Hauptkurs (Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe) – Max Hueber Verlag, - wybrane zagadnienia tematyczne.
em neu Abschlusskurs (Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe) – Max Hueber Verlag -wybrane zagadnienia tematyczne Magazyn dla uczących się języka niemieckiego (dwumiesięcznik)
„ Deutsch Aktuell” - wybrane artykuły.
Strony internetowe: ALUMNIPORTAL Deutschland – Texte hören, lernen – Top Themen mit Vokabeln - wybrane teksty do słuchania oraz wybrane teksty do czytania ze zrozumieniem.
Themen neu 2, 3 Hueber Verlag – wybrane zagadnienia tematyczne. Schritte 4, 5 Hueber Verlag – wybrane zagadnienia tematyczne. Deutsch kompakt,
Deutsch als Fremdsprache für Erwachsene, Klett,
Materiały własne
Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S. Bęza, PWN
Gramatyka języka niemieckiego z ćwiczeniami, Krzysztof Tkaczyk, Magdalena Doroch, Warszawa 2017, Wydawnictwo Naukowe PWN
Zmodyfikowane przez mgr Anna Kubrak (ostatnia modyfikacja: 12-05-2017 09:44)