Społeczna historia mass mediów : historia wysokonakładowej prasy na świecie i w Polsce.
Społeczna historia mass mediów: historia radia na świecie i w Polsce.
Społeczna historia mass mediów: historia TV na świecie i w Polsce.
Społeczna historia mass mediów: historia Internetu na świecie i w Polsce.
Główne gatunki i formaty we współczesnych mediach.
Badania nad odbiorem mass mediów - metody i przegląd danych zastanych.
Blaski i cienie Internetu: elitarne i masowe formy komunikacyjnego wykorzystywania Internetu, społeczności sieciowe.
Metody kształcenia
Treści realizowane są pomocą pracy z książką, dokumentami źródłowymi, analizy danych zastanych, prezentacji.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Prezentacje/referat z wybranych zagadnień:
Kryterium ocen stanowi zgodność z tematem,, poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału.
Praca pisemna:
Oceniana jest zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.
Ocena to średnia arytmetyczna z prezentacji/referatu i pracy pisemnej.
Literatura podstawowa
Briggs A., Burke P., Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do Internetu , Warszawa 2010.
Mrozowski M., Media masowe: władz, rozrywka i biznes, Warszawa 2001.
Lisowska – Magdziarz M., Media powszednie, Kraków 2008.
Kłoskowska A., Kultura masowa, , Warszawa 2003.
Castells M., Galaktyka Internetu, Poznań 2003.
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa 2009.
Godzic W. (red.), Gatunki i formaty we współczesnych mediach, Warszawa 2016.
Trzop B., Zjawisko zagłuszania kultury w sieci - zarys problematyki,w: Oblicza internetu : internet a globalne społeczeństwo informacyjne red. Sokołowski M., Elbląg 2005 P, Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do Internetu , Warszawa 2010.
Literatura uzupełniająca
Nowicki P., Co to jest telenowela, Warszawa 2006.
Godzic W., Podglądanie Wielkiego Brata, Kraków 2001.
Godzic W., Rozumieć telewizję, Kraków 2001.
Łuszczek K., Nowoczesna telewizja czyli bliskie spotkania z kulturą masową, Tychy 2004.
Trzop B. Culture jamming w sieci, czyli jak zagłuszyć kulturę konsumpcyjną w czasach Internetu, w: e-kultura, e-nauka, e-społeczeństwo, red. Płonka – Syroka B., Staszczak M., Wrocław, 2008,
Trzop B., Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych, Zielona Góra 2005.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-05-2017 20:56)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.