SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język niemiecki II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język niemiecki II
Kod przedmiotu 09.0-WP-PEDP-JO2-N_pNadGenNB7JO
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Poradnictwo rodzinne i młodzieżowe z edukacją seksualną
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania niemiecki
Sylabus opracował
  • mgr Anna Kubrak
  • mgr Beata Łapanowska
  • mgr Barbara Mikulska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 60 4 36 2,4 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:
wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych, wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

znajomość języka obcego na poziomie B1

Zakres tematyczny

1. Uzależnienia.

2. Przestępczość.

3. Osobowość

4. Zaburzenia emocjonalne.

5. Opieka i pomoc społeczna.

6. Problemy wychowawcze.

7. Media. 

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:
dwa kolokwia pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:
50 – 60 % - dostateczny 61 – 70 % - dostateczny plus 71 – 80 % - dobry 81 – 90 % - dobry plus 91 – 100 % - bardzo dobry
kartkówki: progi punktowe jw.
aktywne uczestnictwo w zajęciach.
 
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

em neu Hauptkurs (Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe) – Max Hueber Verlag, - wybrane zagadnienia tematyczne.

em neu Abschlusskurs (Deutsch als Fremdsprache für die  Mittelstufe) – Max Hueber Verlag -wybrane zagadnienia tematyczne Magazyn dla uczących się języka niemieckiego (dwumiesięcznik)

„ Deutsch Aktuell” - wybrane artykuły.

Strony internetowe: ALUMNIPORTAL  Deutschland – Texte hören, lernen – Top Themen mit Vokabeln - wybrane teksty do słuchania oraz wybrane teksty do czytania ze zrozumieniem.

Themen neu 2, 3 Hueber Verlag – wybrane zagadnienia tematyczne. Schritte 4, 5 Hueber Verlag – wybrane zagadnienia tematyczne. Deutsch kompakt,

Deutsch als Fremdsprache für Erwachsene, Klett,

Materiały własne

Literatura uzupełniająca

Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S. Bęza, PWN

Gramatyka języka niemieckiego z ćwiczeniami, Krzysztof Tkaczyk, Magdalena Doroch, Warszawa 2017, Wydawnictwo Naukowe PWN

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Anna Kubrak (ostatnia modyfikacja: 12-05-2017 11:38)