SylabUZ

Generate PDF for this page

Trening stylu pracy (osobowość terapeuty, profilaktyka) - course description

General information
Course name Trening stylu pracy (osobowość terapeuty, profilaktyka)
Course ID 05.6-WP-TZZAOD-TSP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Dysfunctional behaviour therapy in adolescents and adults
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2017/2018
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Artur Doliński
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Workshops - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Uczestnik przyswoi podstawowe wiadomości z zakresu analizy kompetencji metodycznych i merytorycznych jako podstawy budowania własnego stylu pracy

Prerequisites

brak

Scope

1) Metaanaliza kompetencji metodycznych i merytorycznych

2) Modelujący wpływ osobowości terapeuty

3) Siła przekonywania i wywieranie wpływu podczas terapii

4) Strategie prezentacyjne i relacyjne

5) Kształtowanie umiejętności planowania własnych działań i pracy oraz równowagi emocjonalnej, umiejętności opanowywania nastrojów i humorów

Teaching methods

Warsztat, burza mózgów, praca w grupach, dyskusja

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warsztat –za przygotowanie do zajęć i aktywności na zajęciach (50%), przygotowanie pracy pisemnej (50%).

Recommended reading

Boczkowska M., Tymoszuk E., Zielińska., Wychowanie. Profilaktyka. Terapia. Szanse i zagrożenia, Kraków 2012

Markowska K., Psychologiczne uwarunkowania kompetencji społecznych, Wydawnictwo Liberi Libri 2012

Sikorski W., Komunikacja terapeutyczna, Wydanie I, Kraków 2013

Further reading

Notes


Modified by dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, prof. UZ (last modification: 17-07-2017 20:18)