SylabUZ

Generate PDF for this page

Seminar - course description

General information
Course name Seminar
Course ID 05.0-WP-TZZAOD-S
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Dysfunctional behaviour therapy in adolescents and adults
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2017/2018
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie i opracowanie redakcyjne monografii poświęconej problematyce zagrożeń obyczajowych i egzystencjalnych współczesnej młodzieży doświadczanych w środowiskach jej aktywności życiowej.

Prerequisites

Orientacja w literaturze poświęconej współczesnej problematyce młodzieży i jej zagrożeń socjalizacyjnych i egzystencjalnych w warunkach środowisk jej życiowej aktywności. Doświadczenie zawodowe względnie zaangażowanie w pracę na rzecz opieki, pomocy, wsparcia społecznego młodzieży zagrożonej egzystencjalnie i obyczajowo.

Scope

Orientacja w aktualnych zagrożeniach egzystencjalnych i obyczajowych współczesnej młodzieży oraz informacja bibliograficzna.

Sprecyzowanie tematów opracowań cząstkowych – autorskich: ich struktury, celów badań i bibliografii.

Analiza i prezentacja problemu na podstawie dobranej literatury.

Opracowanie i interpretacja wyników badań.,

Konsultacje merytoryczne i sprawdzenie przygotowywanych tekstów opracowań autorskich – ich weryfikacja i redakcja.

Akceptacja złożonych tekstów, ich korekta i redakcja.

Teaching methods

Dyskusja, konsultacje, praca w grupach, praca własna

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na ocenę z seminarium – sukcesywne wykonywanie zadań związanych z napisaniem pracy dyplomowej przez każdego słuchacza wyznaczane z promotorem.

Recommended reading

Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008

Hajduk E., Hipoteza w badaniach społecznych, Zielona Góra 2006

Iłendo-Milewska A., Dysfunkcjonalność uczniów gimnazjum, Warszawa 2009

Kozaczuk F., Urban B. (red.), Profilaktyka I resocjalizacja młodzieży, Rzeszów 1997

Kozaczuk F. (red.), Młodzież wobec współczesnych zagrożeń, Rzeszów 2003

Kubiak-Krzywicka W., Interakcyjno-kontekstualny model zaburzonej socjalizacji, Poznań – Kalisz 2010

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007

Michałowska E., Między rygoryzmem a tolerancją. Młodzież wobec zjawisk patologii społecznej, Łódź 2010

Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2008

Żebrowski J. (red.), Zjawiska patologii społecznej i zachowań dewiacyjnych młodzieży, Gdańsk 2001

Further reading

Pospiszyl I., Szczepanik R.., Zachowania dewiacyjne dziewcząt i kobiet, Łódź 2007

Radochoński J., Osobowość antyspołeczna, Rzeszów 2000

Szymański A., Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży. Wybrane problemy, Warszawa 2010

Urban B., Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych, Kraków 2005

Notes

Przygotował: prof. dr hab. Jerzy Modrzewski


Modified by dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, prof. UZ (last modification: 17-07-2017 20:20)