SylabUZ
Course name | Seminar |
Course ID | 05.0-WP-TZZAOD-S |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Dysfunctional behaviour therapy in adolescents and adults |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Seminar | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Przygotowanie i opracowanie redakcyjne monografii poświęconej problematyce zagrożeń obyczajowych i egzystencjalnych współczesnej młodzieży doświadczanych w środowiskach jej aktywności życiowej.
Orientacja w literaturze poświęconej współczesnej problematyce młodzieży i jej zagrożeń socjalizacyjnych i egzystencjalnych w warunkach środowisk jej życiowej aktywności. Doświadczenie zawodowe względnie zaangażowanie w pracę na rzecz opieki, pomocy, wsparcia społecznego młodzieży zagrożonej egzystencjalnie i obyczajowo.
Orientacja w aktualnych zagrożeniach egzystencjalnych i obyczajowych współczesnej młodzieży oraz informacja bibliograficzna.
Sprecyzowanie tematów opracowań cząstkowych – autorskich: ich struktury, celów badań i bibliografii.
Analiza i prezentacja problemu na podstawie dobranej literatury.
Opracowanie i interpretacja wyników badań.,
Konsultacje merytoryczne i sprawdzenie przygotowywanych tekstów opracowań autorskich – ich weryfikacja i redakcja.
Akceptacja złożonych tekstów, ich korekta i redakcja.
Dyskusja, konsultacje, praca w grupach, praca własna
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie na ocenę z seminarium – sukcesywne wykonywanie zadań związanych z napisaniem pracy dyplomowej przez każdego słuchacza wyznaczane z promotorem.
Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008
Hajduk E., Hipoteza w badaniach społecznych, Zielona Góra 2006
Iłendo-Milewska A., Dysfunkcjonalność uczniów gimnazjum, Warszawa 2009
Kozaczuk F., Urban B. (red.), Profilaktyka I resocjalizacja młodzieży, Rzeszów 1997
Kozaczuk F. (red.), Młodzież wobec współczesnych zagrożeń, Rzeszów 2003
Kubiak-Krzywicka W., Interakcyjno-kontekstualny model zaburzonej socjalizacji, Poznań – Kalisz 2010
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007
Michałowska E., Między rygoryzmem a tolerancją. Młodzież wobec zjawisk patologii społecznej, Łódź 2010
Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2008
Żebrowski J. (red.), Zjawiska patologii społecznej i zachowań dewiacyjnych młodzieży, Gdańsk 2001
Pospiszyl I., Szczepanik R.., Zachowania dewiacyjne dziewcząt i kobiet, Łódź 2007
Radochoński J., Osobowość antyspołeczna, Rzeszów 2000
Szymański A., Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży. Wybrane problemy, Warszawa 2010
Urban B., Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych, Kraków 2005
Przygotował: prof. dr hab. Jerzy Modrzewski
Modified by dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, prof. UZ (last modification: 17-07-2017 20:20)