SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyki w placówce oświatowej |
Kod przedmiotu | WL-PPO-POD |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne i gimnastyka korekcyjna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 90 (w tym jako e-learning) |
6 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Celem praktyki jest wykształcenie właściwych umiejętności i nawyków w pracy typowych dla nauczyciela wychowania fizycznego na różnych etapach edukacyjnych; hospitacja i prowadzenie lekcji wychowania fizycznego i zajęć korekcyjno - kompensacyjnych, wdrażanie studentów do samodzielnego stosowania zdobytej wiedzy przez udział w całokształcie życia szkoły.
a) zweryfikowanie wiedzy teoretycznej w działaniach praktycznych;
b) wdrażanie studentów do samodzielnej pracy w szkołach i instytucjach opiekuńczo – wychowawczych w postaci planowania i organizowania różnorodnych zajęć sportowych;
c) zdobywanie nowych doświadczeń oraz gromadzenie w toku obserwacji wiedzy o funkcjonowaniu instytucji;
d) zapoznanie się z charakterem pracy, zadaniami oraz warsztatem metodycznym nauczyciela wychowania fizycznego;
e) stworzenie warunków do samooceny własnych działań, rozpoznania swoich predyspozycji do roli nauczyciela i animatora zajęć sportowych w szkole.
Zebranie materiałów do przygotowania pracy dyplomowej.
-
Obejmuje 90 godzin zajęć (hospitacja i prowadzenie zajęć). Student ustala czas i miejsce praktyk samodzielnie zgodnie z instrukcją praktyk, przedstawia dziennik praktyk i arkusze obserwacji lekcji i konspekty prowadzonych lekcji.
dyskusja problemowa, obserwacja, analiza dokumentów, projekt
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie praktyk odbywa się na podstawie opinii wystawionej przez opiekuna praktyk, potwierdzonej pieczęcią placówki oraz przedłożeniem dokumentacji praktyk: dziennik praktyk, arkusze lekcji.
1. Denisiuk L., Kalinowski A. Podstawy teorii i metodyki wychowania fizycznego, Warszawa, 1964
2. Gniewkowski W. Wlaźnik K. Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych. WSiP, Warszawawa, 1991
3. Lechowicz L. (red.) Wybrane zagadnienia z organizacji wychowania fizycznego w szkole, Gdańsk 1977
4. Strzyżewski St., Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa, 1997
5. Sulisz S., Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa, 1991
6. Talaga J. Sprawność fizyczna ogólna. Testy. Zysk i S-ka, Poznań, 2004
7. Tatarczuk J. Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra, 1-227, 2004
8. Tatarczuk J. Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, s. 1-138, WSP, Zielona Góra 2001
9. Wieczorek A. Normy sprawności specjalnej w grupach zespołowych oraz wybranych przejawów zdolności motorycznych studentów wychowania fizycznego, AWF Poznań, 2004.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 30-08-2017 10:47)