SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Ilustracja cyfrowa z elementami animacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Ilustracja cyfrowa z elementami animacji
Kod przedmiotu WA--IlustCyfElemAnim-Ć-POD16_pNadGenK9MUF
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Ilustracja i komiks z elementami concept art
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 8
(w tym jako e-learning)
0,53
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Ćwiczenia i problemy poruszane w trakcie spotkań mają służyć kształtowaniu wyobraźni artystycznej oraz jej rozwijaniu. Celem jest także zapoznanie studentów ze środkami wyrazu jakie daje nam ilustracja, począwszy od wersji analogowej, a skończywszy na cyfrowej. Poszukiwanie również niekonwencjonalnych rozwiązań w zakresie formy plastycznej oraz narracji. Próba przełożenia języka nieruchomej ilustracji na proste formy animowane. Jednocześnie zgłębianie problematyki percepcji obrazu i umiejętnej prezentacji własnych projektów artystycznych w tym zakresie.

Wymagania wstępne

W zakresie wiedzy: orientuje się w zakresie historii ilustracji i animacji. Posługuje się warsztatem pozwalającym na realizację zadania. Zna oprogramowanie graficzne pozwalające na pracę z wersjami cyfrowymi obrazu. Potrafi świadomie wykorzystywać formalną strukturę dzieła do wyrażania zamierzonych treści. Wykazuje się umiejętnością twórczego formułowania przekazu artystycznego.

Zakres tematyczny

Kształtowanie praktycznych umiejętności formułowania i wyrażania treści komunikatu ilustracji w różnych obszarach: od analogowej po cyfrową interpretację. Realizacja ilustracji, mając jednocześnie na uwadze indywidualne predyspozycje studentów. Poznanie warsztatu który umożliwia kreatywne i twórcze podejście do tematu. Analityczne i syntetyczne myślenie, poszukiwanie nowych skojarzeń i metafor. Nadanie nowego charakteru "nieruchomym" ilustracjom i próby przeistoczenia ich w oparciu o warsztat cyfrowy w animacje.

Metody kształcenia

Ćwiczenia realizowane są w oparciu o konsultacje zapoczątkowane koncepcjami (manualnymi) aż po gotowe realizacje w adekwatnym oprogramowaniu graficznym, w które wyposażona jest pracownia komputerowa. Indywidualne oraz grupowe konsultacje pozwalają na wypracowaniu właściwych
i samodzielnych decyzji artystycznych.
Studenci przygotowują również materiały i pracują samodzielnie poza pracownią. Zajęcia poparte są materiałami wizualnymi, pokazami oraz krótkimi wykładami dotyczącymi współczesnych zagadnień z zakresu ilustracji oraz zdarzeń w animacji z odniesieniami do źródeł www oraz dyskusjami w tym obszarze. Studenci zobowiązani są do bieżącego zapoznawania się z aktualnymi propozycjami z zakresu czasopism i literatury oraz podawanych sukcesywnie stron www.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obowiązkowa obecność na zajęciach. Realizacja wyznaczonego ćwiczenia.
w obszarze roku. Przygotowanie zrealizowanych z w formule przeglądu.

Literatura podstawowa

  1. Crush Lawrence Zegen, Twórcze ilustrowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008

  2. Frukacz Mariusz, 24 klatki na sekundę. Rozmowy o animacji, Kraków 2008

  3. O książce | mała encyklopedia dla nastolatków, opracowanie graficzne: Bohdan Butenko, Zakład Narodowy imienia Ossolińskich, Wrocław 1987

Literatura uzupełniająca

 

  1. Giżycki Marcin Nie tylko Disney. Rzecz o filmie animowanym, Warszawa 2000

  2. red. Giżycki Marcin, Bogusław Zmudziński, Polski Film Animowany; historia filmu animowanego,

Warszawa 2008

  1. Sitkiewicz Paweł, Polska szkoła animacji, słowo/ obraz terytoria, Gdańsk 2011

  2. Sitkiewicz Paweł, Małe wielkie kino, słowo/ obraz terytoria, Gdańsk 2009

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 21-01-2018 09:55)