SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Computer graphics - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Computer graphics
Kod przedmiotu 13.2-WF-FizP-GraKom-S17
Wydział Wydział Fizyki i Astronomii
Kierunek Fizyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Bartosz Brzostowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę
Wykład 30 2 - - Egzamin

Cel przedmiotu

The theoretical and practical knowledge of a wide range of issues of computer graphics. Ability to independently create sophisticated graphic design in 2D and 3D. Create a simple animation.

Wymagania wstępne

Basic programming, work on Linux / Windows, basic course in linear algebra and geometry.

Zakres tematyczny

LECTURE:

- History and overview of contemporary methods and applications of computer graphics

- Basic raster graphics algorithms

- Mathematics in computer graphics

- Transformation and projection

- Ray tracing

LABORATORY:

I PovRay

- The basic elements of the scene and geometric objects in the PovRay

- CSG

- Texture and surface facilities

- Lighting

- Scripting

- Animations

II. Managerial and presentation graphics

- Gimp - creating graphics for the web

- Create a slideshow and presentation

III. The graphics in scientific texts

- LaTeX and PSTricks

 

Metody kształcenia

Lectures and laboratory

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The basis of the course is to pass a written test of theoretical knowledge.

Laboratory - credit rating based on individually completed graphic design, such as:

- PovRay animation

- Presentation on the designated topic

- Advanced graphic design in 2D vector technology.

Final rating is 60% of laboratory and 40% of the lecture.

Literatura podstawowa

[1] Foley James D., Dam Andries, Hughes John, Phillips Richard, Introduction to Computer Graphics, Addison-Wesley Professional 1993.

[2] Eric Lengyel, Mathematics for 3D game programming & computer graphics, Charles River Media INC, Massachuset 2004.

[3] John Vince, Mathematics for Computer Graphics, Springer-Verlag, London 2006.

Literatura uzupełniająca

1] http://www.povray.org/documentation/

[2] http://www.povray.pl

[3] http://www.f-lohmueller.de/index.htm

[4] http://latex-beamer.sourceforge.net/

[5] http://www.gimp.org

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Maria Przybylska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 28-11-2017 22:20)