SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski II/Język niemiecki II |
Kod przedmiotu | 11.3-WI-INFP-JA/JN2 |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Informatyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B1 wg. Europejskieg Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Zapoznanie studentów z zasadami prowadzenia korespondencji w języku formalnym.
Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) niezbędnej dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej w trakcie bądź po ukończeniu studiów.
Język Angielski I - znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie A2+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).
Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z informatyką z takich dziedzin tematycznych jak:
· Język Java i technologie Web
· Grafika komputerowa
· Programowanie obiektowe
· Systemy dyskretne
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat): metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen (minimum 60%) z kolokwiów przeprowadzonych 2 razy w semestrze, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) - tzw. short speech - na temat związany z kierunkiem studiów oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
D. Hill, English for Information Technology 2, Pearson Education Limited, 2012
1. Christina Latham-Koenig, C. Oxenden, Paul Seligson, English File Pre-Intermediate 3rd Edition, Oxford University Press, 2012
2. A.Clare, J.J. Wilson, SpeakOut Pre-Intermediate, Pearson Education Limited, 2011
3. M. Swan, C. Walter, The Good Grammar Book, Oxford University Press, 2009
4. R. Murphy, English Grammar in Use Fourth Edition, Cambridge University Press, 2012
5. Santiago Remacha Esteras, Elena Marco Fabre, Professional English in Use ICT, Cambridge University Press, 2007
6. Douglas A. Downing, Ph.D., Michael A. Covington, Ph.D., Melody Mauldin Covington, Catherine Anne Covington, Dictionary of Computer and Internet Terms, Barron’s Educational Series, Inc., 2009
7. Słownik Informatyczny polsko - angielski, angielsko - polski, Wydawnictwa Naukowo Techniczne, 2007
8. https://www.computer.org/web/tvcg ; https://www.computer.org/web/tetc ; https://www.computer.org/web/tse
Zmodyfikowane przez mgr Jolanta Bąk (ostatnia modyfikacja: 26-04-2018 13:52)