SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Formy muzyczne i analiza muzyczna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Formy muzyczne i analiza muzyczna
Kod przedmiotu 03.2-WA-P-FMiAM-S18
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek WA - oferta ERASMUS / sztuki muzyczne
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

1. Acquiring the basic skills required for the formal and structural analysis of a music work. 

2. Becoming aware of the historical and cultural determinants of the analysis methods. 

3. Becoming familiar with the basic archetypes of constructing of the music staff and with musical forms
based on them 

Wymagania wstępne

receiving the required credits for the 4th semester of studies. 

Zakres tematyczny

The definition of music, music work, musical form. The basic form classification.
Elements of a music work. The principles of constructing the music staff.
Tonality, syntax and form in music explained by the analysis of selected forms of great Baroque and Classic composers: rondo, theme with variations, fugue, sonata-allegro form. The aim and sense of the music work analysis, historical context of the analysis. Analysis of the form and syntax and Schenkerian analysis as the two most widespread analytical methods in the contemporary music theory worldwide. 

Metody kształcenia

Lecture and practical exercises in form of analysis of examples from music works 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The learning outcomes will be verified in form of a written and an oral test. Moreover it is required to present an independently prepared analysis of a chosen music work. 

Literatura podstawowa

1. M. Tomaszewski: Nad analizą i interpretacją dzieła muzycznego. Myśli i doświadczenia w „Res Facta” nr 9 1982;
2. J.M. Chomiński, E. Wilkowska-Chomińska: Formy muzyczne
3. R. Bukowski: Metodyka nauczania form muzycznych; 

4. A. Frączkiewicz, F. Skołyszewski: Formy muzyczne t. I-II; 5. St. Łobaczewska: Zarys historii form muzycznych;
6. B. Muchenberg: Literatura Muzyczna,
7. D. Wójcik: ABC Form muzycznych 

Literatura uzupełniająca

M. Gołąb, Spór o granice poznania dzieła muzycznego 

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Żaneta Kicińska (ostatnia modyfikacja: 27-04-2018 14:42)