SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Emisja głosu/Emisja głosu dziecięcego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Emisja głosu/Emisja głosu dziecięcego
Kod przedmiotu 03.2-WA-P-EMGł-S18
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek WA - oferta ERASMUS / sztuki muzyczne
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Acquiring the theoretical knowledge about the children’s voice and the possible abnormalities and risks arising due to incorrect phonation. Learning practical activities connected with the children’s voice training. Learning methods of work with a voice in the area of individual and group education of children. 

 

Continuation of work on the correct voice production during singing and speech. Work on a correct posture, correct position of the voice organ and speech organs and on inhalation and exhalation. Finding the apoggio. 

Wymagania wstępne

Receiving a pass in the subject “Introduction to voice training”. 

Zakres tematyczny

1. Theoretical knowledge concerning:
a) the children’s voice - characterization,
b) development of the children’s voice before and during the voice’s breaking
c) the vocal range of the children’s voice
d) the most common abnormalities of the vocal organ
e) the most common abnormalities in the functioning of the articulation apparatus 

2. Work on development of the correct habits concerning: a) the phonation
b) the breathing c) the resonance d) the articulation

3. Voice production exercises on 

a) the phonation b) the breathing c) the resonance d) the articulation 

4. Children’s repertoire
a) criteria for choosing pieces b) a review of children’s songs 

5. A correct performance of the following works (a minimum):
a) G. Concone, Szkoła śpiewu op.9 – 3 exercises
b) N. Vaccai, Szkoła śpiewu – 3 exercises c) 10 pieces from the children’s repertoire

Metody kształcenia

Exercises, demonstration, work with a book. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Grade 

Assessment criteria: active participation in class, a written test to verify the acquired theoretical knowledge. A correct preparation of the required number of pieces. 

Literatura podstawowa

Kamińska B., Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży, Warszawa 1997
Gałęska-Tritt J., Kształcenie głosu dziecka w śpiewie zespołowym, Warszawa 1985 Łukaszewski L., Pielęgnacja, kształcenie i rozwijanie głosu dziecka, Musica sacra 2009 Noskowski Z., Śpiewnik dla dzieci „Cztery pory roku”, Kraków 1976
Smoczyńska-Nachtman U., Choraczyński T., Piosenki na słońce i na deszcz, Warszawa 1989 Rudziński W., Karaszewski S., Dzięcioł i sosna, Warszawa 1988
Pfeiffer I., Przedszkolaki śpiewają, Kraków 1983
Pfeiffer I., Nowe piosenki, Kraków1987
Drobner M., Rozśpiewany ogródek, Kraków 1974 

Literatura uzupełniająca

Sipowicz J., Ja i mój głos, 2009
Tarasiewicz B. Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003
Sobierajska H., Uczymy się śpiewać, Warszawa 1972
Łastik A., Poznaj swój głos, Warszawa 2002
Sucharek A., Powszechne kształcenie głosu dziecka jako problem pedagogiczny, Katowice 1994
Nowak J., Piosenka w usprawnianiu mowy dzieci z trudnościami w uczeniu się, Bydgoszcz 1993 

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Żaneta Kicińska (ostatnia modyfikacja: 07-05-2018 10:20)