SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Śpiew klasyczny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Śpiew klasyczny
Kod przedmiotu 03.2-WA-P-ŚpKlas-S18
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek WA - oferta ERASMUS / sztuki muzyczne
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Preparing the student to work with his voice according to the classical aesthetics. 

Wymagania wstępne

A pass received in the subject “Voice training” or “Children’s voice training”. 

Zakres tematyczny

1. Theoretical knowledge concerning:
a) stage fright and how to overcome it
b) vocal performance aesthetics and historical changes
2. Development and improvement of the voice organ: its range, timbre, dynamics, fluency.
3. Work on proper breathing.
4. A correct performance of the following works during the semester (a minimum):
a) G. Concone, Szkoła śpiewu op.9 – 5 exercises
b) N.Vaccai – Praktyczna metoda włoskiego śpiewu, Kraków 3 - exercises c) three various works (air, song) 

Metody kształcenia

Exercises, demonstration, work with a book. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Grade 

Conditions of receiving the grade: a written test concerning the theory, active participation in class, a correct preparing of the required number of pieces. Participation in a students’ concert. 

Literatura podstawowa

Sobierajska H., Uczymy się śpiewać, Warszawa 1972
Sipowicz J., Ja i mój głos, 2009
Tarasiewicz B. Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003
Tarasiewicz B., Potyczki z tremą. Koncert jako metoda aktywizowania pracy studenta, w: Media i metody wspomagające jakość kształcenia, red. K. Jankowski, B. Sitarska, C. Tkaczuk, Siedlce 2005 

Literatura uzupełniająca

Martienssen-Lohmann F., Kształcenie głosu śpiewaka, Kraków 1953 Zarys higieny głosu , red. S. Klajman, Gdańsk 1975
Bregy E., Elementy techniki wokalnej, Warszawa 1974
Kamińska B., Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży, Warszawa 1997 Legieć-Matosiuk A., Emisja głosu, Słupsk 1994 

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Żaneta Kicińska (ostatnia modyfikacja: 07-05-2018 10:25)