SylabUZ

Generate PDF for this page

EFL methodology I - course description

General information
Course name EFL methodology I
Course ID 05.1-WH-FAD-DJA1-Ć-15_genHPXBW
Faculty Faculty of Humanities
Field of study philology / English Philology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language english
Author of syllabus
  • dr hab. Joanna Zawodniak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 30 2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i koncepcjami autonomii ucznia.

Rozwijanie rozumienia znaczenia refleksyjnego uczenia się w klasie językowej.

Zapoznanie z możliwościami rozwijanie u ucznia L2 mechanizmów samokontroli.

Kształtowanie umiejętności wdrażania założeń teoretycznych do klasy językowej autonomicznego ucznia.

Prerequisites

Brak

Scope

Konstruktywizm.

Koncepcje teoretyków reformy edukacyjnej.

Świadomość językowa.

Ocenianie formatywne.

Kompetencja strategiczna.

Teaching methods

Wykład problemowy, burza mózgów, dyskusja, metoda przypadków

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę z przedmiotu składają się wyniki uzyskane z indywidualnych, jak też grupowych prezentacji ustnych i kolokwium zaliczeniowego (80%) oraz aktywny udział w dyskusjach (20%). 

Recommended reading

1.    Benson, P. 2001. Teaching and researching autonomy in language learning. Harlow, Essex: Pearson  Education.

2.    Brown, H. D. 2006. Principles of language learning and teaching. White Plains, NY: Longman.

3.    Cohen, A. D. 1998. Strategies in learning and using a second language. London: Longman.

4.    Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Further reading

1.     Williams, M., Burden, R. 1997. Psychology for language teachers. Cambridge: CUP.

2.        Zawadzka, E. 2004. Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: „Impuls”.

3.        Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Notes

Brak 


Modified by dr Mirosława Kubasiewicz (last modification: 20-04-2018 17:11)