SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Techniki komputerowe w instytucjach kultury - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Techniki komputerowe w instytucjach kultury
Kod przedmiotu 11.3-WP-PEDP-TKIK
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Animacja kultury z profilem artystycznym - Taniec/Fotografia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Edyta Mianowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z możliwościami wykorzystania oprogramowania biurowego i graficznego oraz zasobów otwartych w pracy animatora kultury. Ćwiczenie praktycznych umiejętności korzystania z narzędzi technologii informacyjnej w projektach wspomagających działania animatora kultury.

Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość zasad pracy w środowisku Windows. Znajomość pakietu biurowego Office w zakresie podstawowym.

Zakres tematyczny

Korespondencja biurowa: zasady korespondencji, układy pism, szablony, wzory dokumentów, formularze. Edycja materiałów wspomagających działalność administracyjno-biurową: projektowanie materiałów informacyjnych (broszura, plakat), kalkulacja kosztów działań okolicznościowych (analiza kosztów warsztatów, wystaw, itp.), gromadzenie i analiza danych, wykorzystanie baz danych w korespondencji seryjnej, przygotowanie prezentacji i sprawozdań z działań animatora, opracowanie wielostronicowych raportów. Zarządzanie informacjami: korzystanie z sieci rozproszonych do poszukiwania informacji związanych z bieżącą działalnością instytucji kultury. Edycja grafiki: korzystanie z plików graficznych w różnych formatach, projektowanie materiałów informacyjnych, korzystanie z narzędzi edycji obiektów graficznych.

Metody kształcenia

Ćwiczenia laboratoryjne, indywidualne w pracowni komputerowej.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Laboratoria

Ocena z przedmiotu Techniki komputerowe w instytucjach kultury ustalana jest na podstawie sumy punktów uzyskanych za wykonanie zadań praktycznych na laboratorium (20%), za kolokwia (70%), za wykonanie prezentacji (10%).  Warunkiem zaliczenia laboratorium jest uzyskanie powyżej 50% punktów z możliwych do uzyskania. Liczba punktów możliwych do zdobycia podawana jest na początku zajęć. Kolokwium ma formę ćwiczenia praktycznego.

Ocena końcowa

Ocena z ćwiczeń jest oceną ostateczną i ustalana jest następująco: powyżej 50% dostateczny, powyżej 60% dostateczny plus, powyżej 70% dobry, powyżej 80% dobry plus, powyżej 90% bardzo dobry.

Literatura podstawowa

Corel Draw 2017. Przewodnik, Corel Corporation 2017, www.corel.sklep.pl

DeHaan J., Buechler J., Bounds J., Windows Movie Maker 2: od zera do bohatera, 2006.

Duarte N., Slajd:ologia. Nauka i sztuka tworzenia genialnych prezentacji (ebook), 2012

Help, Pomoc dla użytkowników, www.prezi.com

Lambert J, Microsoft Word 2016. Krok po kroku, 2016

Negrino T., Prezentacje w PowerPoint 2007 PL: projekty, 2008.

Walkenbach J., Excel 2016 PL: biblia, 2016.

Wrotek W., CorelDRAW Graphics Suite 7,  2015

Wrotek W., Office 2016 PL Kurs, 2016.

 

Literatura uzupełniająca

Materiały do zajęć:  www.zmbs.wpsnz.uz.zgora.pl

 

Uwagi

Informacje dla studentów, program przedmiotu znajdują się na stronie www.zmbs.wpsnz.uz.zgora.pl.


Zmodyfikowane przez dr inż. Edyta Mianowska (ostatnia modyfikacja: 22-04-2018 10:34)