SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy akompaniamentu fortepianowego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy akompaniamentu fortepianowego
Kod przedmiotu 03.2-WA-JiMEP-PodAk-S18
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Jazz i muzyka estradowa
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Wojciech Pruszyński
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

1. Opanowanie podstawowego warsztatu niezbędnego do realizacji akompaniamentu fortepianowego.

2. Rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania wiedzy dotyczącej harmonii.

3. Wykształcenie umiejętności realizacji akompaniamentu w rożnych stylistykach.

4. Rozwijanie umiejętności szybkiego odczytu, realizacji i transpozycji progresji akordowych.

5. Zapoznanie z podstawowymi rodzajami faktur fortepianowych.

6. Zapoznanie z najczęściej występującymi problemami wykonawczymi na linii solista-akompaniator.

7. Wykształcenie umiejętności tworzenia dodatkowych elementów w formie utworu takich jak wstęp, zakończenie.

Wymagania wstępne

Opanowane podstawy gry na fortepianie

Zakres tematyczny

Podczas zajęć omawiane są problemy z zakresu:

- sposobów kształtowania akompaniamentu fortepianowego,

- zastosowania technik akompaniamentu odpowiednich dla poszczególnych stylów muzycznych,

- wykonawstwa w duecie.

Metody kształcenia

Zajęcia mają charakter ćwiczeń praktycznych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną na podstawie praktycznej realizacji technik akompaniamentu omawianych na zajęciech, pracy na zajęciach, obecności

Literatura podstawowa

M. Levine - Jazz Theory

M. Levine - Jazz Piano

Literatura uzupełniająca

D. Haerle - Jazz Piano Voicings Skills

B. Dobbins - A Creative Approach To Jazz Piano Harmony

W. Barrow - Learn & Master Piano

Uwagi


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 18-06-2018 22:21)