SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Technologie mobilne w edukacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Technologie mobilne w edukacji
Kod przedmiotu 11.3-WP-PEDP-TME
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Informatyka szkolna i edukacja medialna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Michał Grobelny
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie do wykorzystania dostępnych technologii mobilnych sprawnego komunikowania oraz budowania prostych rozwiązań mobilnych.

Wymagania wstępne

Sprawność w korzystaniu ze standardowego oprogramowania środowiska Windows i zasobów komputera.

Zakres tematyczny

Rozwiązania mobilne i obszary ich zastosowań. Dostępne urządzenia, ich specyfikacja oraz możliwość ich wykorzystania: telefony komórkowe (ang. smartphone), tablety, laptopy. Mobilne systemy operacyjne. Infrastruktura mobilna – mobilny dostęp do Internetu. Wykorzystanie technologii GPS i GSM/GPRS/UMTS w nowoczesnych usługach mobilnych. Wykorzystanie możliwość urządzenia typu tablet lub smartphone w pracy, domu oraz terenie. Mobilne notatki, prezentacje i inne narzędzia wspomagające pracę. Rozrywka z wykorzystaniem rozwiązań mobilnych. Usługi internetowe i strony WWW dostosowane do odbiorcy mobilnego. Stosowanie mobilnych możliwości komunikacji i przekazu. Podstawy tworzenia mobilnych usług i oprogramowania na przykładzie jednej z dostępnych platform.

Metody kształcenia

Zajęcia laboratoryjne w pracowni komputerowej, metoda projektu.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Efekty kształcenia będą weryfikowane poprzez systematyczną kontrolę wykonania zadań przewidzianych programem, okresowe sprawdziany (wejściówki) oraz wykonanie projektu (zgodność z tematem, struktura pracy, poprawny język, odpowiedni i twórczy dobór literatury; część praktyczna zgodna z przyjętymi założeniami). 30% oceny końcowej stanowi ocena z projektu.

Laboratoria

Zaliczenie laboratoriów: zaliczenie wszystkich sprawdzianów (progi punktowe; warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów) oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Składnikami oceny końcowej są: 70% (oceny cząstkowe), 30% (ocena projektu).

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z laboratorium.

Literatura podstawowa

  1. Weyl E., HTML5. Strony mobilne, Helion, Gliwice 2014.
  2. Stasiewicz A., Android. Podstawy tworzenia aplikacji, Helion, Gliwice 2013.

Literatura uzupełniająca

  1. Rogers S., Dotknij i przeciągnij. Projektowanie gier na ekrany dotykowe, Helion, Gliwice 2013.
  2. Borycki D., Windows 10. Programowanie uniwersalnych aplikacji mobilnych, Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 2015.
  3. Goliński M., Polańska K., red., Komunikacja Mobilna, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2010.
  4. Narkiewicz J., GPS i inne satelitarne systemy nawigacyjne, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2007.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 16:18)