SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Propedeutyka kompozycji i aranżacji |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-PKA-Ć-S14_pNadGenQLI89 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przyjęcie na I rok magisterskich studiów uzupełniających i zaliczenie I semestru studiów.
Tworzenie małych form (a, a1 lub a, b, a) w fakturze wokalnej lub instrumentalnej
Tworzenie rozbudowanych form (np. abcba)
Tworzenie utworów charakterystycznych (np. taniec, marsz itp.) i ich cykli na instrument solo lub zespół instrumentalny
Prezentacja przykładów opracowań i kompozycji, omawianie i korekta prac studentów
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
W semestrze II – na podstawie wykonanych prac pisemnych (kompozycji i opracowań) lub/oraz publicznej prezentacji wybranych kompozycji.
1. J. Pawłowski: Podstawy instrumentacji, PWM Kraków, 1980; tom 1-2;
2. Z. Ciechan: Aranżacja;Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1970
3. K. Guzowski: Podstawowe zagadnienia instrumentacji, AM Gdańsk, 1986;
4. M. Drobner: Instrumentoznawstwo i akustyka, PWN Kraków,1973;
5. S .Moniuszko: Pieśni wybrane na chór 3-gł.i fortepian, PWM Kraków,1982.
6. M. Komorowska: Orkiestra dziecięca cz. I i II, WSiP Warszawa 1979
7. M. Rybnicki, Vademecum instrumentacji, Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1987
1. H. Mancini: Sounds & Scores; Northridge Music, USA, 1973
2. J. Hanslik: Instrumentarium szkolne, Uniwersytet Śląski, Katowice 1981
3. S. Adler: The Study of Orchestration, W.W. Norton and Company, New York, 1989
4. W. Olszewski, Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej, PWM, Kraków, 2010
5. K. Wiatr, Propedeutyka aranżacji muzyki rozrywkowej, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, 2009
6. A. Michalski, Wykłady z instrumentacji, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz 2005
7. U. Kaiser, C. Gerlitz, Arrangieren und Instrumentieren, Barock bis Pop, Bärenreiter, Kassel, 2009
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-06-2018 10:14)