SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wielkie formy wokalno-instrumentalne - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wielkie formy wokalno-instrumentalne
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMD-WFWI-Ć-S14_pNadGenJK0XX
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • prof. dr hab. Andrzej Tuchowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

1. Zapoznanie studentów z reprezentatywnym repertuarem dotyczących wielkich form wokalno-instrumentalnych.

2. Umiejętność samodzielnej analizy partytur pod kątem: formy, retoryki, harmoniki,

związków słowno-muzycznych.

3. Umiejętność zaplanowania pracy nad partią chóralną i instrumentalną.

4. Wyrobienie nawyków analitycznych służących efektywnemu odczytaniu tekstu partyturowego.

Wymagania wstępne

Zaliczenie I roku studiów na specjalności „Prowadzenie zespołów” i wokalistyka.

Zakres tematyczny

Zakres tematyczny przedmiotu:

1. Msza w aspekcie historycznym: od średniowiecza (G. de Machaut , Messe de Notre Dame) do wieku XX (W. Kilar, Missa pro Pace)

2. Msza żałobna - requiem (W.A. Mozart, G. Verdi, B. Britten, K. Penderecki)

3.Oratorium (J.S. Bach, G. F. Handel, J. Haydn)

4. Kantata (od J. S. Bacha do S. Rachmaninowa) 

5. Symfonia wokalno-instrumentalna (L. van Beethoven, IX Symfonia, G. Mahler, III Symfonia)

Metody kształcenia

Analiza wybranych przykładów z literatury muzycznej, wykład, dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

1.Obecność na zajęciach.

2. Aktywny udział w zajęciach, dyskusja

3. Przygotowywanie własnych analiz

Literatura podstawowa

  1. D. Wójcik – ABC form muzycznych

  2. J. M. Chomiński – Formy muzyczne, tom 5, Wielkie formy wokalne, PWM 1984

Literatura uzupełniająca

odnośne publikacje na temat omawianych utworów

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-05-2018 07:52)