SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy multimediów - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy multimediów
Kod przedmiotu 03.4-WA-MalP-MEDI-Ć-S14_pNadGenDG6KF
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Malarstwo
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Katarzyna Dziuba
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

 Tworzenie szeroko rozumianego cyfrowego obrazu graficznego w zakresie grafiki artystycznej - obrazu o różnym zastosowaniu, funkcji, formie,

- poszerzenie wiedzy  na temat mediów cyfrowych i warsztatu cyfrowego,

- twórcze eksperymentowanie z obrazem i warsztatem cyfrowym,

- łączenie różnych typów obrazowania w obrębie konkretnej realizacji z wyjściem w przestrzeń o obrazem ruchomym włącznie

- zwrócenie uwagi na specyficzne cechy obrazowania cyfrowego i ich praktyczne zastosowanie do realizacji utworów wizualnych,

- rozwinięcie i poszerzenie własnego języka wypowiedzi artystycznej,

- budowanie świadomości plastycznej i indywidualnej kreatywności,

- umiejętność konstruowania idei artystycznych

-  rozwijanie zdolności samodzielnego podejmowania zadań twórczych

Wymagania wstępne

- zaliczenie poprzedniego semestru Podstaw multimediów 

- zaawansowana  znajomość programów graficznych do edycji i obróbki obrazu - głównie Photoshop/ Illustrator

 

 

Zakres tematyczny

Tematy ćwiczeń pozwalają na szeroką interpretację i poszukiwanie odpowiedzi zgodnej z potrzebami twórczymi autora pracy.

Zakres tematyczny uwzględnia:

- warsztat cyfrowy jako inspiracja,

- skanowanie, fotografowanie jako eksperymentalny proces kreacji artystycznej,

- łączenie mediów: fotografii, grafiki, rysunku itd. (cyfrowy kolaż), 

- łączenie druku cyfrowego z tradycyjnymi  technikami  graficznymi (opcjonalnie)

- łącznie obrazu statycznego z obrazem ruchomym.(opcjonalnie)

Metody kształcenia

Ćwiczenia, konsultacje, dyskusje, pokazy - prezentacje.

Student realizuje zadania - projekty i na bieżąco omawia je z  prowadzącym (w wyjątkowych sytuacjach również możliwość  konsultacji mailowej). Weryfikacją poszczególnych etapów i stopnia zaawansowania realizacji są obowiązkowe przeglądy śródsemestralne.

Finalnym etapem jest realizacja projektu w formie:  wydruku cyfrowego lub technik łączonych np. druk cyfrowy z drukiem warsztatowym lub inne: graficzny obiekt/instalacja, projekcja prezentowane na przeglądzie końcoworocznym.

Najlepsze prace biorą udział w wystawie końcoworocznej, konkursach i zewnętrznych wystawach krajowych i zagranicznych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Bieżące  konsultacje oraz przeglądy środsemestralne.

Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną)  odbywa się na podstawie konkretnej realizacji projektów  w formie wydruku, projekcji, instalacji itp. spójnego cyklu prac.

Na finalną ocenę składają się:obecność i aktywność na zajęciach, osiągnięte wyniki, samodzielność podejmowanych decyzji,zaangażowanie w przebieg procesu dydaktycznego.

Skala ocen: 2 do 5

 

 

Literatura podstawowa

Katalogi z konkursów i wystaw min:

1.   5 -10  Biennale Grafiki Studenckiej – Poznan 2007, 2009, 2011, 2013, 2015, 2017

2.    ARSGRAFIA – PrintArt 2009, Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009

3.    7, 8, 9, 10 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2009, 2012, 2015, 2018 Katowice

4.     Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej- Kraków 2006, 2009, 2012, 2015

5.    Międzynarodowe Triennale Grafiki – Kraków 2006, 2009, 2012, 2015, 2018

6.    Kolor w Grafice Toruń 2003, 2006, 2009, 2012, 2015 Galeria Sztuki Wozownia

7.    Międzynarodowe  Biennale Grafiki Cyfrowej – Gdynia 2008, 2010, 2012, 2014, 2016

Podręczniki  do  nauki programów graficznych min:

- Adobe Photoshop CC/CC, Andrew Faulkner, Conrad Chavez, Wydawnictwo Helion, 2016 – OFICJALNY PODRĘCZNIK

- Adobe Illustrator CC/CC PL, Oficjalny podręcznik, Brian Wood, Helion 2015

Literatura uzupełniająca

Strony www:

http://www.triennial.cracow.pl

http://www.format-net.pl/pl/

https://pl.mocak.pl

http://www.2plus3d.pl

http://arteon.pl

http://obieg.u-jazdowski.pl

http://autoportret.pl

http://notesna6tygodni.pl

 

 

Uwagi

dodatkowo obowiązywać będą 2 godziny konsultacji tygodniowo


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Jeschke (ostatnia modyfikacja: 08-06-2018 11:09)