SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy obsługi programów graficznych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy obsługi programów graficznych
Kod przedmiotu 03.5-WA-GrafP-PodObs-S18
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Grafika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Paweł Andrzejewski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 45 3 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

1. Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu kreacyjnych możliwości i przeznaczenia  programów do edycji i obróbki obrazu cyfrowego /grafika cyfrowa 2D/ oraz jej świadome wykorzystywanie w praktycznej realizacji zadań i projektów w pracowniach objętych programem nauczania min.: pracownie projektowania graficznego, pracownia grafiki cyfrowej, pracownia fotografii.

2.Przygotowanie do współpracy ze studiami graficznymi i agencjami reklamowymi.

  • Umiejętne posługiwanie się aplikacjami do edycji grafiki i składu publikacji wraz z ustawieniami pod kątem różnych zastosowań.
  •  Tworzenie projektów graficznych od podstaw.

Wymagania wstępne

Obsługa komputera w stopniu średnio zaawansowanym.

Zakres tematyczny

Zapoznanie studenta z zaawansowanymi narzędziami przeznaczonymi do pracy z grafiką, tradycyjną i interaktywną publikacją materiałów (m.in. InDesign, Ilustrator ). Rodzaje obrazów, sposoby zapisu obrazu w procesie powstawania projektu.

Metody kształcenia

wykład, pokaz, ćwiczenia, dyskusja 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest wykonanie przewidzianych planem zajęć ćwiczeń (zgodnie z wytycznymi prowadzącego) i aktywna obecność na zajęciach.

Literatura podstawowa

1. Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Wydanie III, Wydawnictwo Helion, 2015

2. Photoshop. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty. Wydanie V, Dan Margulis, rok wydania: 2007

3. Adobe Indesign CC/CC, Kelly Kordes Anton, John Cruise, Wydawnictwo Helion, 2016 – OFICJALNY PODRĘCZNIK

4. „Layout” - Gavin Ambrose, Paul Harris, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008

5. Pre press. Poradnik dla grafików, Ambrose Gavin, Harris Paul, Wydawnictwo Naukowe PWN

Literatura uzupełniająca

  1. „Typografia komputerowa”, S.G Wheeler, G.S. Wheeler, Exit, Warszawa
  2. 2+3D – Ogólnopolski kwartalnik projektowy (archiwum)

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Dziuba (ostatnia modyfikacja: 03-06-2018 18:21)