SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Socjoterapia z elementami psychoterapii |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PEDP-SzEP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Poradnictwo rodzinne i młodzieżowe z edukacją seksualną |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z dynamiką procesu grupowego oraz specyfiką relacji w psychoterapii, przygotowanie do projektowania zajęć o charakterze socjoterapeutycznym oraz doboru strategii kontaktu w psychoterapii w różnym kontekście problematycznych i zaburzonych zachowań. Zapoznanie z warsztatem metodycznym socjoterapeuty i psychoterapeuty.
Student zaliczył trening kompetencji interpersonalnych
· Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej, istota socjoterapii, struktura zajęć socjoterapeutycznych, metody pracy z grupą, dynamika grupy socjoterapeutycznej.
· Zakresy szczegółowe programów socjoterapeutycznych.
· Program socjoterapeutyczny dla uczniów z trudnościami adaptacyjnymi, jako pomoc w korygowaniu obrazu własnej osoby u dzieci nieśmiałych, o zaburzonym poczuciu własnej wartości, o charakterze interwencyjno-edukacyjno-profilaktycznym dla dzieci i młodzieży sięgających po środki odurzające, z zakresu form radzenia sobie z napięciami i negatywnymi uczuciami.
· Psychoterapia: szkoły psychoterapeutyczne, podstawowe metody stosowane w psychoterapii, postawa psychoterapeutyczna, kanony relacji w psychoterapii.
Burza mózgów, dyskusja, symulacja, metoda sytuacyjna, praca na procesie grupowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę końcową złożą się 3 oceny cząstkowe. Pierwszą student uzyska za przygotowanie scenariusza zajęć socjoterapeutycznych. Drugą ocenę student uzyska za przeprowadzenie 15 min „wprawki socjoterapeutycznej” przygotowanej dla swojej grupy z wykorzystaniem aktywizujących metod. Trzecia ocena stanowić będzie ocenę z kolokwium egzaminacyjnego. Oceną ostateczną będzie ocena średnia uzyskana z 3 wcześniej opisanych zadań
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 16:43)