SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Współczesne problemy socjologii |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-PEDD-WPS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Edukacja medialna i informatyczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z charakterem i problematyką zmian w organizacji i funkcjonowaniu współczesnych społeczeństw, zachodzących w nich procesach i skutkach dla życia codziennego.
brak
Społeczne i kulturowe wymiary wykluczenia społecznego. Nowe płaszczyzny ekskluzji społecznej. Starość jako problem społeczny. Geneza, natura i skutki globalizacji. Społeczny i kulturowy wymiar globalizacji. Nowe ruchy społeczne a przemiany systemu wartości. Procesy migracji - kontekst regionalny i globalny. Polska i Polacy w perspektywie integracji europejskiej i procesów globalnych.
Wykłady – wykład konwencjonalny z elementami prezentacji.
Ćwiczenia – analiza problemu z dyskusją, praca z tekstem.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady
Praca pisemna – zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu; poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. Zakres materiału dotyczący zaliczenia wykładu – zgodnie z przedstawionymi na pierwszych zajęciach sylabusami (wykład + ćwiczenia). Zasady uzyskania oceny końcowej z wykładów – ocena z wykładów stanowić będzie ocenę z pracy pisemnej.
Ćwiczenia
Kolokwium pisemne – w formie pytań otwartych, minimalny próg wymagań udzielenie poprawnych odpowiedzi na 50% pytań. Zakres materiału obejmującego kolokwium – zgodnie z przedstawionym na pierwszych zajęciach sylabusem. Aktywność podczas zajęć – merytoryczne przygotowanie, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych tekstów. Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń – ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną z oceny z kolokwium (80%) i aktywności na zajęciach (20%).
Ocena końcowa
Wykład + ćwiczenia kończące się uzyskaniem oceny – warunkiem uzyskania pozytywnej oceny końcowej jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń i wykładu (3.0-5.0). Zasady uzyskania oceny końcowej – ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen z wszystkich form zajęć.
Zmodyfikowane przez dr Izabela Kaźmierczak-Kałużna (ostatnia modyfikacja: 25-04-2018 10:40)