SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki |
Kod przedmiotu | 09.0-WP-PEDD-JO- N |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych, wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.
Znajomość języka obcego na poziomie B2.
Promocja zdrowego stylu życia.
Interpretacja danych statystycznych (statystyka, wskaźniki, procenty, wykresy, diagramy).
Wybrane zagadnienia dotyczące wychowania i nauczania we współczesnym świecie.
Komunikacja werbalna i niewerbalna.
Problemy społeczne (lokalne i globalne).
Patologie społeczne.
Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w języku obcym, praca w grupach, burza mózgów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z konwersatorium: ćwiczenia kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny sprawdzający znajomość języka specjalistycznego na poziomie B2+ z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów.
Forma egzaminu: test leksykalno-gramatyczny, w zakres którego wchodzą następujące elementy: tekst, słownictwo realizowane w trakcie zajęć, wybrane zagadnienia gramatyczne.
Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:
50 – 69 % - dostateczny
70 – 75 % - dostateczny plus
76 – 85 % - dobry
86 – 91% - dobry plus
92 – 100 % - bardzo dobry
Ocena z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z egzaminu.
1. em neu Hauptkurs (Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe) – Max Hueber Verlag, - wybrane zagadnienia tematyczne.
2. em neu Abschlusskurs (Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe) – Max Hueber Verlag -wybrane zagadnienia tematyczne
3. Magazyn dla uczących się języka niemieckiego (dwumiesięcznik) „ Deutsch Aktuell” - wybrane artykuły.
4. Strony internetowe: ALUMNIPORTAL Deutschland – Texte hören, lernen – Top Themen mit Vokabeln - wybrane teksty do słuchania oraz wybrane teksty do czytania ze zrozumieniem.
5. Repetytorium leksykalno-tematyczne, Niemiecki, wyd.: Edgard;
6. Deutsch kompakt, Deutsch als Fremdsprache für Erwachsene, Klett,
9. Materiały własne
Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S. Bęza, PWN
Gramatyka języka niemieckiego z ćwiczeniami, Krzysztof Tkaczyk, Magdalena Doroch, Warszawa 2017, Wydawnictwo Naukowe PWN
Zmodyfikowane przez mgr Anna Kubrak (ostatnia modyfikacja: 27-04-2018 10:48)