SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyka pedagogiczna zajęć komputerowych w edukacji elementarnej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyka pedagogiczna zajęć komputerowych w edukacji elementarnej
Kod przedmiotu 05.0-WP-PEDD-PRPN
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Ewa Nowicka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Praktyka 60 4 60 4 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Student samodzielnie projektuje i przygotowuje zajęcia komputerowe na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Poznaje organizację pracy pedagoga w przedszkolu i szkole podstawowej,  jego obowiązki oraz podejmowane czynności w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Poznaje prowadzoną dokumentację oraz zadania realizowane przez placówkę.

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu technologii informacyjnych na poziomie dobrym, podstawowa wiedza o mediach i multimediach, przygotowanie na dobrym poziomie w zakresie wykorzystania mediów w edukacji. Biegła umiejętność korzystania z komputera, sieci Internet, standardowego pakietu MS Office.

Zakres tematyczny

Praktyka pedagogiczna ma umożliwić studentom gromadzenie praktycznych czynności w zakresie: możliwość uczestniczenia w działaniach zorganizowanych przez doświadczonego pedagoga (zajęcia, zebrania, wycieczki, koła zainteresowań itp.); możliwość prowadzenia dokładnej hospitacji realizowanych zajęć przez pedagoga – opiekuna praktyki lub na zajęciach pedagogów, którzy wyrażą zgodę na prowadzenie hospitacji przez studenta; możliwość prowadzenia zajęć komputerowych z dziećmi na podstawie przygotowanych i opracowanych przy konsultacji z pedagogiem konspektów zajęć, możliwość zastosowania przemyślanych zestawów ofert edukacyjnych przedyskutowanych  z pedagogiem – opiekunem.

Metody kształcenia

Dyskusja, pogadanka, pokaz, demonstracja, praca z książką, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez pedagoga – opiekuna praktyki, złożenie wymaganych dokumentów (opinia, rachunek, zaopiniowane i ocenione konspekty, na podstawie których prowadzone były zajęcia komputerowe oraz notatki z prowadzonych hospitacji) w wyznaczanym terminie przez organizatora praktyki z ramienia UZ.

Literatura podstawowa

Bednarek J., Media w nauczaniu, Warszawa 2002.
Gajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B., Wenta K., Edukacja medialna, Toruń 2002.
Osmańska-Furmanek W., Furmanek M., Pedagogika mediów, [w:] Pedagogika: subdyscypliny wiedzy pedagogicznej, red. B. Śliwerski, T. III, Gdańsk 2006.

Literatura uzupełniająca

Gajda J., Media w edukacji, Kraków 2002.

Uwagi

Lista organizatorów praktyk na poszczególnych specjalnościach, dokumenty oraz harmonogram praktyk, podawane są na stronie internetowej wydziału. Szczegółowe instrukcje praktyk są dostępne u organizatorów praktyk. Zasady zaliczania praktyki bez obowiązku jej odbywania reguluje Regulamin studiów UZ.


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 12-04-2018 15:17)