SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Malarstwo |
Kod przedmiotu | WA--Mal-W-POD16_pNadGen0BS7L |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Obrazowanie w malarstwie i rysunku |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 4 (w tym jako e-learning) |
0,27 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Ćwiczenia | - | - | 17 (w tym jako e-learning) |
1,13 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zrozumienie i opanowanie warsztatu malarskiego, znajomość budowy obrazu, funkcji koloru, materii malarskiej, struktury, światła. Ważnym aspektem jest również uwrażliwienie studenta na znajomość środków, dysponowanie umiejętnościami rzemiosła oraz na świadomość w podejmowaniu decyzji.
Podstawowe kompetencje rysunkowe i malarskie.
Przedmiot obejmuje zapoznanie się studenta z technikami malarskimi: akwarela, gwasz, kredka, olej, akryl, collage. Zakres tematyczny przedmiotu kładzie nacisk na równowagę podstaw warsztatowych i teoretycznych rozwoju studenta. Punktem wyjścia w jest podejście do malarstwa jako dyscypliny asymilującej szeroki wachlarz dostępnych środków wypowiedzi artystycznej przy biegłym opanowaniu współczesnych środków kształtowania obrazu.
Ćwiczenia obejmują tematy podstawowe dla malarstwa: studium przedmiotu i światła, temperatura barw, gamy barwne, akcenty kolorystyczne, walorowa budowa obrazu malarskiego.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą oceny jest realizacja tematów, które zmierzają do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia
Ray Smith, Tajemnice warsztatu artysty, wyd. Muza, Warszawa 1997
John Dewey, Sztuka jako doświadczenie, przeł. Andrzej Potocki, Wydawnictwo PAN, Warszawa 1975.
Władysław Strzemiński, Teoria widzenia, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1958.
Wassily Kandinsky, O duchowości w sztuce, przeł. Stanisław Fijałkowski, wyd. PGS, Łódź 1996.
Umberto Eco Historia piękna, Rebis, Poznań 2005
Czasopisma:
Arteon, Exit, Artluk, Format, Obieg itp.
Inne źródła:
Strony internetowe; Muzea świata, Galerie Sztuki Współczesnej, autorskie strony artystów.
Zmodyfikowane przez dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-06-2018 11:19)