SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język obcy I |
Kod przedmiotu | 06.9-WM-BHP-P-01 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Bezpieczeństwo i higiena pracy |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta znajomości języka angielskiego na poziomie A2+ wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie A2
W ramach przedmiotu realizowane są następujące zagadnienia:
1. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania oraz pisania na poziomie A2+ w sytuacjach życia codziennego. Opanowanie struktur gramatycznych stosowanych do wyrażenia teraźniejszości, przeszłości i przyszłości. Rozszerzenie komponentu kulturowego i cywilizacyjnego ukierunkowanych na styl życia w krajach anglojęzycznych.
2. Wprowadzenie elementów języka technicznego, w tym:
a. Specyfika pracy inspektora BHP (zakres obowiązków, opis stanowiska i miejsca pracy)
b. Zapis danych i specyfikacji związanych z urządzeniami mechanicznymi (jednostki miary, parametry pracy, wydajność)
c. Podstawowe działania matematyczne
Zajęcia komunikacyjne, praca w parach, grupach i indywidualna z wykorzystaniem środków audiowizualnych oraz multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności), wykonanie wszystkich zadań określonych przez prowadzącego (m.in. uzyskanie pozytywnej oceny pracy indywidualnej, w parach oraz grupach, prezentacji ustnej na temat związany z kierunkiem studiów) oraz zaliczenie dwóch pisemnych kolokwiów w semestrze (każde kolokwium sprawdza kompetencje studenta w zakresie gramatyki, struktur leksykalnych oraz sprawności językowych: pisanie, czytanie, słuchanie)
1. Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk pre intermediate, Oxford University Press, 2005
2. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson, New English File Pre Intermediate, Oxford University Press, 2007
1. Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English : vocabulary and grammar, Summertown Publishing, 2008
2. Słownik Techniczny Angielsko-Polski, Polsko-Angielski, wyd. REA, 2005
3. . Michael Swan, Catherine Walter, The Good Grammar Book, Oxford University Press, 2009
4. http://www.onestopenglish.com/
Zmodyfikowane przez dr hab. Ryszard Matysiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-04-2018 11:42)