SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Komputerowa analiza sieci społecznych |
Kod przedmiotu | 11.3-WP-SOCP-KASS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest przygotowanie uczestników do korzystania z technologii informacyjnych w analizie sieci społecznościowych. Zapoznanie studentów z genezą, architekturą oraz właściwościami sieci społecznościowych. Ukształtowanie podstawowych umiejętności zarządzania sieciami społecznościowymi oraz pozyskiwania zawartych w nich informacji w celu analityki biznesowej.
Wiedza z zakresu teorii sieci społecznych.
Techniki zarządzania oraz monitorowania sieciami społecznościowymi.
Media społecznościowe oraz Big Data jako nowe trendy wyznaczające kierunek rozwoju informatyki.
Laboratorium (sala komputerowa): dyskusja, ćwiczenia laboratoryjne.
Prezentacje wprowadzające w techniki zarządzania i analityki sieci społecznościowych.
Projekt: burza mózgów, praca z dokumentem źródłowym, dyskusja, praca w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie ćwiczeń
Forma zaliczenia ćwiczeń |
Uwagi |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Kolokwium pisemne. |
Kolokwium sprawdzające wiadomości w postaci praktycznego zadania zrealizowanego przy wykorzystaniu programu komputerowego. Minimalny próg wymagań wykonanie zadań i uzyskanie minimalnego progu 50% punktów za poprawne ich wykonanie. |
Zakres materiału obejmującego kolokwium. |
Zgodnie z przedstawionym na pierwszych zajęciach Sylabusem. |
Przygotowanie projektu w formie pisemnej (praca zespołowa). |
Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. |
Proporcje zadań i ich wpływ na ocenę końcową z ćwiczeń. |
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen z kolokwium i projektu.* |
*Zasady ustalania oceny w przypadku średniej
Ocena końcowa z przedmiotu* = ocena końcowa z ćwiczeń.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 13-04-2018 16:34)