SylabUZ

Generate PDF for this page

Metodyka prowadzenia pozaszkolnych zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3 lat - course description

General information
Course name Metodyka prowadzenia pozaszkolnych zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3 lat
Course ID 03.2-WA-EASMD-MPZM1-3-S18
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to Master of Arts degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Iwona Aniszkiewicz-Stankowiak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie do pracy dydaktycznej w zakresie prowadzenia zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3. 

Prerequisites

1.Znajomość  podstaw psychologii i pedagogiki.

2. Umiejętność gry na instrumencie.

3. Znajomość zasad prawidłowej dykcji i emisji głosu.

Scope

1. Rozwój muzyczny dziecka.

2.  Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej dziecka.

3. Kryteria doboru repertuaru dziecięcego.

4. Zabawy muzyczno-ruchowe.

5. Wykorzystanie instrumentarium Orffa oraz Bum Bum rurek.

6. Aktywne słuchanie muzyki.

7. Tańce integracyjne.

Teaching methods

Metoda praktycznego działania

Elementy muzykoterapii w edukacji

Zajęcia grupowe z elementami wykładu połączonego z ćwiczeniami praktycznymi.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

1. Czynny i twórczy udział na zajęciach.

2. Umiejętność samodzielnego konstruowanie konspektów zajęć pracy z dziećmi.

3. Umiejętność samodzielnego konstruowania całorocznego planu pracy.

4. Kolokwium pisemne lub ustne.

Recommended reading

1. W.A. Sacher, Słuchanie muzyki i aktywność artystyczna dzieci, Kraków 1999.

2. Edwin E. Gordon, Teoria uczenia się muzyki : niemowlęta i małe dzieci, Harmonia Universalis, Gdańsk 2016.

3. Edwin E. Gordon, Umuzykalnianie niemowląt i małych dzieci : teoria i wskazówki praktyczne, Kraków  1997.

4. Edukacja małego dziecka. T. 1, Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy, red. Ewy Ogrodzkiej- Mazur, Urszuli Szuścik, Anny Gajdzicy, Oficyna Wydawnicza Impuls,Kraków : 2010.

5. Edukacja małego dziecka. T. 2, Wychowanie i kształcenie w praktyce, pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Małgorzaty Zalewskiej-Bujak, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2010.

 

Further reading

1.Sposoby kierowania rozwojem muzycznym dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,  pod red. Ewy Zwolińskiej, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Bydgoszcz 1997.

2. Metera A., Muzykoterpia. Muzykoterapia w medycynie i edukacji, Wydawnictwo Centrum Technik nauki Metronom, Leszno 2002.

3. Twórcza kinezjologia w praktyce. Propozycje dla każdego, pod red. Joanna Zwoleńska, Wydawnictwo Kined, Warszawa 2004.

4. Gajewska G., Szczęsna A., Rewińska E., Warsztat opiekuna- wychowawcy młodszych dzieci, Zielona Góra 2004.

Notes


Modified by mgr Iwona Aniszkiewicz-Stankowiak (last modification: 28-05-2018 22:38)