SylabUZ

Generate PDF for this page

Praktyka w zakresie prowadzenia pozaszkolnych zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3 lat - course description

General information
Course name Praktyka w zakresie prowadzenia pozaszkolnych zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3 lat
Course ID 03.2-WA-EASMD-PZM1-3-S14
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to Master of Arts degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Iwona Aniszkiewicz-Stankowiak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Umiejętność planowania, organizacji oraz prowadzenia pozaszkolnych zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3 lat.  

Umiejetność ewaluacji własnego warsztatu pracy. 

Prerequisites

1.Znajomość  podstaw psychologii i pedagogiki.

2. Umiejętność gry na instrumencie.

3. Znajomość zasad prawidłowej dykcji i emisji głosu.

Scope

Praktyczne zastosowanie problematyki omawianej na przedmiocie Metodyka prowadzenia pozaszkolnych zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3 lat.  

 . 

  1. Obserwacja zajęć równoczesnym prowadzeniem odpowiedniej dokumentacji zajęć (dziennik praktyk).
  2. Indywidualne przeprowadzenie zajęć (wg wcześniej ustalonej tematyki) w obecności opiekuna praktyk.
  3.  Omówienie przeprowadzonych przez studentów zajęć, wyłonienie mocnych i słabych punktów zajęć. 

Teaching methods

  1. Obserwacja
  2. Metody aktywizujące.
  3. Elementy muzykoterapii.
  4. Samodzielne prowadzenie zajęć.
  5. Dyskusja po obserwowanych zajęciach.
  6. Dyskusja po przeprowadzonych zajęciach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

 

1. Realizacja wymaganej liczby obserwowanych zajęć – według ustaleń z wykładowcą.

2. Pozytywna ocena z samodzielnie przygotowanych scenariuszy zajęć.

3. Pozytywna ocena za indywidualnie przeprowadzonych zajęć,   w obecności opiekunów praktyk oraz studentów. W trakcie tych zajęć oceniane będzie;

- właściwa organizacja zajęć,

- dostosowanie tempa pracy do możliwości rozwojowych podopiecznych,

-  kreatywność,

- dostosowanie metod pracy do tematyki zajęć.

 

Recommended reading

1. W.A. Sacher, Słuchanie muzyki i aktywność artystyczna dzieci, Kraków 1999.

2. Edwin E. Gordon, Teoria uczenia się muzyki : niemowlęta i małe dzieci, Harmonia Universalis, Gdańsk 2016.

3. Edwin E. Gordon, Umuzykalnianie niemowląt i małych dzieci : teoria i wskazówki praktyczne, Kraków  1997.

4. Edukacja małego dziecka. T. 1, Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy, red. Ewy Ogrodzkiej- Mazur, Urszuli Szuścik, Anny Gajdzicy, Oficyna Wydawnicza Impuls,Kraków : 2010.

5. Edukacja małego dziecka. T. 2, Wychowanie i kształcenie w praktyce, pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Małgorzaty Zalewskiej-Bujak, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2010.

 

 

 

Further reading

1.Sposoby kierowania rozwojem muzycznym dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,  pod red. Ewy Zwolińskiej, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Bydgoszcz 1997.

2. Metera A., Muzykoterpia. Muzykoterapia w medycynie i edukacji, Wydawnictwo Centrum Technik nauki Metronom, Leszno 2002.

3. Twórcza kinezjologia w praktyce. Propozycje dla każdego, pod red. Joanna Zwoleńska, Wydawnictwo Kined, Warszawa 2004.

4. Gajewska G., Szczęsna A., Rewińska E., Warsztat opiekuna- wychowawcy młodszych dzieci, Zielona Góra 2004.

 

Notes


Modified by mgr Iwona Aniszkiewicz-Stankowiak (last modification: 10-06-2018 23:46)